AGO (AGORA) będzie kontynuować inwestycje w rozwój kin i systemy nośników reklamy zewnętrznej. Z kolei w obszarach, gdzie powstają treści skupi się przede wszystkim na szybszym zwiększaniu przychodów, poinformował prezes Bartosz Hojka.

"Realizujemy nasz najważniejszy cel - systematyczną poprawę rentowności. To otwiera pozytywne perspektywy dla realizacji założeń strategicznych. Będziemy kontynuować inwestycje w rozwój kin i nowoczesne systemy nośników reklamy zewnętrznej, z kolei w tych obszarach naszej działalności, gdzie powstają treści, skupimy się przede wszystkim na szybszym zwiększaniu przychodów" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.

Wskazał, że dobra frekwencja na rynku kinowym w I półroczu, 2 nowe otwarcia kin Helios i atrakcyjny repertuar na II półrocze pozwalają oczekiwać pozytywnych perspektyw na tym rynku w całym 2017 r. Zanotowana w II kwartale poprawa segmentu Prasa po restrukturyzacji pozwala na stabilizację pomimo utrzymujących się negatywnych trendów rynkowych. Zarząd Agory zapowiedział kolejne działania w kierunku umacniania i monetyzacji pozycji grupy w cyfrowej przestrzeni.

"Odnotowujemy tu istotne postępy i zakładam, że na koniec roku będziemy je mogli potwierdzić konkretnymi liczbami. Podkreślam też rozsądne podejście do kosztów we wszystkich segmentach" - zaznaczył Hojka. 

W segmencie Reklamy zewnętrznej Agora celuje w dalsze wzmacnianie rentownej pozycji w nośnikach premium w kolejnych miastach. W segmencie radiowym prezes grupy podkreślił rosnące przychody z własnego czasu antenowego. 

Zarząd Agory wskazał także na poprawę wyniku w segmencie Druk. Jednak jest ostrożny w kwestii regularności dobrych rezultatów tej działalności. "Staramy się poprawiać wyniki operacyjne pomimo spadku wolumenu w tym segmencie" - zaznaczył Hojka. 

Wśród rynkowych czynników ryzyka prezes wskazał na utrzymujące się negatywne trendy na rynku prasy, dominację globalnych platform w internecie oraz potencjalne zmiany legislacyjne.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Metro na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej oraz kanału Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV.