Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto z działalności kontynuowanej Mercora spadł r/r do 2,93 mln zł w I kw. r.fin. 2017/2018

Udostępnij

MCR (MERCOR) odnotował 2,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w I kw. roku obrotowego 2017/2018, tj. od 1 kwietnia do 30 czerwca 2017 r., wobec 3,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk netto ogółem przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 2,71 mln zł wobec 2,93 mln zł rok wcześniej.

Zysk operacyjny wyniósł 3,7 mln zł wobec 3,97 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 5,86 mln zł wobec 5,62 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 76,3 mln zł w I kw. wobec 60,72 mln zł rok wcześniej.

W I kwartale 2017/2018 grupa pozyskała zamówienia o wartości 80,6 mln zł, co oznacza wzrost o 13% r/r.

"Jesteśmy na ścieżce wzrostu, kontynuujemy realizację plan rozwoju grupy, w efekcie nowy rok obrotowy rozpoczęliśmy dobrą sprzedażą i wyższą wartością pozyskiwanych zamówień Nie byłoby to możliwe bez wcześniejszych inwestycji m.in. w moce produkcyjne i struktury handlowe. Dotychczasowe inwestycje oraz rozwój nowych produktów mają na celu stopniową zmianę struktury sprzedaży, uzyskiwanie lepszych marż i wzrost skali działalności. Istotnie rozszerzamy ofertę produktową we wszystkich pionach. Trzy produkty - tj. ogniochronna płyta mcr Silboard, rozwiązania z zakresu oddzieleń przeciwpożarowych pod marką DFM i systemy oddymiające mcr Ultra Therm, czyli klapy dymowe na bazie PVC, są strategiczne dla przyszłej działalności grupy" - powiedział prezes Krzysztof Krempeć, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto z działalności kontynuowanej w I kw. roku obrotowego 2017/2018 wyniósł 2,31 mln zł wobec 0,91 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Mercor celuje w ugruntowanie pozycji lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz umacnianie swojej pozycji jednego z głównych europejskich graczy na rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus