Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Vistula Group planuje 15 mln zł w br. na rozwój sieci i inwestycje odtworzeniowe

Udostępnij

VST (VISTULA) planuje przeznaczyć w tym roku łącznie 15 mln zł na rozwój sieci detalicznej oraz na inwestycje odtworzeniowe, podała spółka. Celem na ten rok jest osiągnięcie łącznie 405 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego.

"Łączne nakłady finansowe w roku 2017 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej grupy kapitałowej oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych lokalizacjach wyniosą około 15 mln zł" - czytamy w raporcie.

"W odniesieniu do stacjonarnej sieci dystrybucji detalicznej zamierzamy osiągnąć w bieżącym roku poziom łącznie 405 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego. W ramach planów inwestycyjnych na rok 2017 planowane jest uruchomienie 39 nowych salonów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni około 2900 m2 netto, co zapewni wzrost powierzchni sprzedaży spółki o ok. 9%" - czytamy dalej.

W okresie II półrocza 2017 r. w segmencie odzieżowym planowane jest uruchomienie 9 salonów własnych i 14 salonów franczyzowych o łącznej powierzchni około1456 m2. W ramach segmentu jubilerskiego w okresie II półrocza 2017 r. planowane jest uruchomienie 6 salonów własnych i 3 salonów franczyzowych o łącznej powierzchni około 542 m2, zapowiedziała także spółka.

W okresie I półrocza 2017r. w ramach grupy w segmencie odzieżowym otwarto 3 salony własne oraz 11 salonów franczyzowych o łącznej powierzchni 1118 m2. W tym okresie w ramach optymalizacji powierzchni segmentu odzieżowego zamknięto 2 salony. W segmencie jubilerskim w okresie I półrocza 2017 r. otwarto 3 salony własne o łącznej powierzchni 171 m2. Jednocześnie, w ramach optymalizacji powierzchni sprzedażowej marki W.Kruk 2 salony uległy zamknięciu, podano także.

"W drugim półroczu strategia komunikacji marketingowej wszystkich głównych marek grupy kapitałowej skupiać się będzie na reklamie prasowej i internetowej, aktywności PR, specjalnych akcjach dla klientów lojalnych, akcjach promocyjnych w social mediach, współpracy z liderami opinii oraz aktywności na terenie centrów handlowych. Marka Vistula swoje działania marketingowe opierać będzie na komunikacji kolekcji specjalnych: Metropolis oraz kolekcji zaprojektowanej przez Roberta Lewandowskiego – Robert Lewandowski Collection. Wólczanka w drugim półroczu będzie kontynuować komunikację związaną z promocją nowej oferty koszul dla kobiet i mężczyzn" - czytamy także w raporcie.

W II połowie roku również W.Kruk przedstawi szereg nowości, w tym unikatową kolekcję biżuterii srebrnej, kontynuując jednocześnie współpracę z Martyną Wojciechowską w ramach kolekcji Freedom, zapowiedziała firma.

"Wrzesień w Deni Cler będzie punktem kulminacyjnym świętowanego przez markę jubileuszu 45-lecia - w salonach pojawi się kapsułowa kolekcja ICONS. Planowane na rok bieżący łączne nakłady marketingowe nie przekroczą kwoty 15 mln zł" - napisano także.

"Jednocześnie, zarząd zamierza kontynuować czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procesu połączenia spółki Vistula Group S.A. ze spółką Bytom S.A. jako realizację strategii akwizycyjnej przewidującej powiększenie oraz dalszy rozwój posiadanego portfolio marek poprzez finalizację projektów inwestycyjnych obejmujących rozpoznawalne marki o uznanej pozycji rynkowej" - podano również w raporcie.

Vistula Group podała dziś w odrębnym komunikacie, że jej jest doprowadzenie do podpisania planu połączenia z Bytomiem w ciągu dwóch tygodni. Doradca obu spółek oszacował parytet wymiany akcji na 0,77-0,87.

Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 598,6 mln zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus