Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dino Polska liczy na dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL w całym 2017 r.

Udostępnij

DNP (DINOPL) liczy, że w całym 2017 r. utrzyma dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL) po tym, jak w I półroczu br. odnotowało wzrost w tym ujęciu o 14,7% r/r, poinformował ISBnews prezes Szymon Piduch. Zapowiedział także przyspieszenie liczby otwarć nowych sklepów w II półroczu 2017 r.

"W naszej opinii dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL w tym roku nie jest zagrożony" - powiedział Piduch w rozmowie z ISBnews.

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w II kw. 2017 r. 16,5%, a w całym I półroczu 14,7% r/r. Łączna sprzedaż Grupy Dino w I półroczu 2017 roku wzrosła o 31,6% r/r i wyniosła 2 018,4 mln zł.

"Utrzymujemy wysoką dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży. Myślę, że cały rynek, biorąc pod uwagę sprzedaż LfL z pierwszego półrocza i dwóch miesięcy trwającego drugiego półrocza, podchodzi optymistycznie do rocznej sprzedaży Obecne wyniki pokazują, że rośniemy szybciej niż rynek. W związku z rosnącą liczbą nowo otwieranych sklepów, chcielibyśmy w 2017 roku utrzymać pozytywną tendencję dynamiki wzrostu sprzedaży" - dodał prezes.

Piduch wskazał także, że obecnie klienci sięgają po nowe produkty, testują nowe smaki w każdej kategorii produktów. " Obecnie klienci chętniej niż do niedawna sięgają po nowości i jest to pozytywna tendencja. Dziś w odpowiedzi na potrzeby klientów co tydzień wprowadzamy nowe produkty, jednocześnie wycofując ze sprzedaży te mniej popularne" - skomentował prezes.

Marża brutto Grupy w I półroczu 2017 r. wzrosła o 0,2 pkt proc. do 22,7% r/r, marża EBITDA osiągnęła poziom 8,2% i była wyższa o 0,3 pkt proc. r/r.

"Poprawiliśmy marżę brutto o 0,2 pkt proc r/r w I poł. 2017 r. W skali roku chcielibyśmy utrzymać dynamikę poprawy  marży. Jeśli sytuacja będzie się rozwijać tak, jak obecnie, liczymy na minimalnie większą poprawę" - wskazał Piduch.

Prezes zapowiedział także przyspieszenie liczby otwarć nowych sklepów w ostatnim kwartale br.

"Na koniec czerwca mamy 677 sklepów. Dotychczas największa dynamika otwarć nowych sklepów miała miejsce w drugim półroczu i podobnie będzie w tym roku, co wynika z kalendarza - wiele budów rozpoczyna się na wiosnę. Będziemy przyspieszać z otwarciami. Większość nowych marketów, zostanie otwarta w ostatnim kwartale br. " - wskazał Piduch.

Grupa podtrzymuje strategiczny cel przekroczenia 1 200 sklepów do 2020 roku.

Na koniec I półrocza 2017 r. Grupa miała o 120 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 677 sklepów. Grupa na koniec czerwca 2017 r. zwiększyła bank ziemi o 28% r/.r i miała 429 zabezpieczonych lokalizacji pod nowe sklepy (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus