Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Selena FM osiągnęła 16% udziału w rynku tureckim

Udostępnij

SEL (SELENAFM) osiągnęła udział w rynku tureckim na poziomie 16%, poinformował general manager Selena Turcja Irfan Çetindamar. Grupa realizuje tu szeroko zakrojoną dystrybucję, posiada również nowoczesny zakład produkcyjny oraz wewnętrzne R&D.

"Selena weszła na rynek turecki przez przejęcie spółki Polyfoam w 2008 r. i w niedługim czasie osiągnęła udział w rynku na poziomie 16%. Turcja posiada młode i otwarte społeczeństwo, któremu zależy na innowacjach i przełomowych rozwiązaniach. Jest to źródło sukcesu Turcji i wielka szansa dla naszej spółki" - powiedział Çetindamar, cytowany w komunikacie.

Zarząd Seleny zaprezentował w tureckim Stambule strategię Grupy oraz kluczowe innowacje opracowane przez centra R&D spółki. Najsilniejszą grupą produktową Seleny w Turcji są piany poliuretanowe, ale ogromny potencjał ma także relatywnie nowa kategoria na rynku, jaką są pianokleje, podano w komunikacie.

"Z uwagi na strategiczną pozycję tego kraju Grupa realizuje stąd swoje działania obejmujące także Bliski Wschód i Afrykę Północną. Zwiększanie konkurencyjności dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i wprowadzeniu produktów przyjaznych dla środowiska - to obecne i przyszłe wyzwania Seleny Turcja, odpowiadające na oczekiwania klientów lokalnego sektora budowlanego, który od kliku lat rośnie rokrocznie o niemal 100%" - czytamy dalej.

W Turcji grupa realizuje zarówno szeroko zakrojoną dystrybucję, oferując najbardziej zaawansowane rozwiązania dla profesjonalnych wykonawców i indywidualnych użytkowników w kraju, jak również nowoczesny zakład produkcyjny oraz wewnętrzne R&D, podano także.

"Celem Grupy Selena jest pomoc w tworzeniu bardziej trwałych, efektywnych energetycznie i odpornych budynków przez wprowadzanie na rynek własnych, innowacyjnych produktów. Najsilniejszą grupą produktową spółki w Turcji są piany poliuretanowe. To właśnie ta kategoria stanowi nasz kluczowy obszar działania. Z uwagi na swoją strategiczną pozycję Turcja jest dla Grupy Selena krajem o ogromnym potencjale. Poza tym, co roku turecki sektor budowlany rośnie dwukrotnie w porównaniu do poprzedniego roku. Jest to efekt 'transformacji urbanistycznej', która jest wspierana przez rząd i która ma szansę utrzymać się przez wiele kolejnych lat. To z kolei zapewnia wzrost spółki na lokalnym rynku' - dodał Çetindamar.

Jednym z efektów ogromnej roli rynku tureckiego w strategii rozwoju Grupy Selena jest np. rozbudowa fabryki Bolu do 10 000 m2 z 5 000 m2 w 2015 roku, podkreślił wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Selena FM Marcin Macewicz.

Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus