Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sygnity chce zwiększyć marżę brutto na sprzedaży do ponad 20%

Udostępnij

SGN (SYGNITY) celuje w zwiększenie generowanej marży brutto na sprzedaży do ponad 20%, poinformował p.o. prezesa Mariusz Nowak. 

"Naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie spółce płynności i zysku. Będziemy się koncentrować na tych klientach i projektach w których mamy przewagę konkurencyjną dzięki naszym produktom, know-how i zespołom. Chcemy odbudować potencjał o własnych ludzi i przekroczyć 20% marży brutto na sprzedaży. Brakuje nam ponad 5 pkt proc." - powiedział Nowak podczas spotkania z dziennikarzami.

Według jego słów, genezą problemów są zła struktura projektowa (duży udział sprzedaży licencje i sprzętu), duże ryzyko i ujemny cash flow wielu kontraktów, brak zarządzania ryzykiem przy negatywnej płynności, a także nieefektywna realizacja projektów poprzez podwykonawców. Na to nakładały się wysokie koszty stałe, błędnie skonstruowane systemy motywacyjne i brak zdecydowanych działań naprawczych przez ostatnie lata.

Zadania do zrealizowania w celu naprawy sytuacji w spółce to zmiana strategii sprzedaży (skupienie na własnych, wysokomarżowych produktach dla dużych klientów, zwiększenie zespołu wykonawczego), ograniczenie obrotu licencjami i sprzętem do niezbędnego minimum, a docelowo likwidacja tej działalności, dodał. Jak wskazał p.o. prezesa, w efekcie łączna suma przychodów będzie maleć, ale marżowe przychody na własnej ofercie mają rosnąć. 

Kolejne działania to restrukturyzacja nierentownych i niestrategicznych kontraktów. Jak wskazał Nowak, zarząd Sygnity chce rozmawiać z klientami, aby doprowadzić do sytuacji, w której spółka zacznie na zarabiać na nierentownych umowach, a jeśli to się nie uda, to docelowo z nich wychodzić. "Spółki nie stać na dokładanie do biznesu" - stwierdził p.o. prezesa.

Plany zarządu Sygnity uwzględniają ponadto systematyczną redukcję usług obcych (spółka korzysta z podwykonawców szczególnie na umowach w sektorach publicznym i finansowym), optymalizację kosztów stałych, funkcjonowania back-office (w tym redukcję zatrudnienia), a także kosztów zarządu/wynagrodzenia.

Sygnity to producent oprogramowania, zajmujący się tworzeniem zaawansowanych systemów informatycznych dla firm oraz świadczeniem usług IT.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus