Oferta publiczna 7Levels, producenta specjalizującego się w tworzeniu gier na konsolę Nintedo Switch, z której spółka planuje pozyskać do ok. 1,9 mln zł brutto, rozpoczyna się dzisiaj od publikacji memorandum. 

Oferta publiczna spółki obejmuje łącznie 85 tys. akcji, w tym do 25 tys. nowych akcji serii C. Cena maksymalna została ustalona na 75 zł za akcję.

"Potrzebujemy środków na marketing naszej gry 'Castle of Heart', zwiększenie zespołu produkcyjnego oraz na początkowy etap prac nad kolejnym tytułem, nad którym prace chcemy rozpocząć  jeszcze w listopadzie bieżącego roku" – powiedział wiceprezes zarządu 7Levels Krzysztof Król podczas konferencji. 

Oferującym jest Polski Dom Maklerski. Budowa księgi popytu potrwa od 10 do 20 października. Ustalenie ceny emisyjnej ustalono na 20 października. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych odbędą się w dniach 10-19 października. Zapisy w transzy dużych inwestorów odbędą się 23-24 października. Przydział akcji ma nastąpić do 31 października. Spółka liczy na debiut na NewConnect jeszcze w bieżącym roku.

Wiceprezes 7Levels zaznaczył, że konsola Nintendo Switch to największy hit ostatnich miesięcy. Dotychczas sprzedało się ok. 6 mln zł sztuk. Prognozy mówią o sprzedaży do 13 mln egzemplarzy do marca 2018. Z kolei całkowity potencjał sprzedaży konsoli wg Credit Suisse sięga aż 130 mln sztuk do 2022 r.

"Byliśmy pewni, że specjalizacja w produkcji gier na platformę Nintendo Switch, zanim jeszcze konsola ujrzała światło dzienne, to dobra strategiczna decyzja. Rzeczywistość przerosła nie tylko nasze oczekiwania, ale i rynku, analityków i samego producenta. Coraz częściej słyszy się głosy, że Nintendo Switch ma szansę stać się najlepiej sprzedającą się konsolą wszechczasów" – podkreślił Król.

Obecnie spółka kończy pracę nad grą „Castle of Heart". "Gra będzie gotowa w listopadzie, jednak ze względu na ogromną konkurencję w okresie przedświątecznym, czas potrzebny na dopracowanie kampanii promocyjnej, ale również - jeśli nie przede wszystkim - rekomendacji samego Nintendo, zdecydowaliśmy się wydać grę w pierwszym kwartale 2018 r." – wskazał wiceprezes. 

Produkcja i marketing gry sięgnie ok. 1,5 mln zł. W przyszłym miesiącu spółka planuje zakończenie produkcji "Castle of Heart" i rozpoczęcie następnego tytułu, który będzie w produkcji kolejne kilkanaście miesięcy. Strategia 7Levels zakłada wypuszczanie jednej dużej gry (6-10 godz. rozgrywki) co 12-15 miesięcy. Jednocześnie firma liczy na rychłe zwiększenie liczby pracowników i co za tym idzie liczby produkowanych tytułów.  

"Nie bez znaczenia jest również to, że liczba konsol, a co za tym idzie liczba potencjalnych użytkowników, będzie po okresie świątecznym znacznie wyższa. Oczywiście, dostępna będzie również większa liczba tytułów, ale zarówno wielkość naszej gry jak i jej tematyka sprawia, że nie spodziewamy się znaczącego wzrostu konkurencji w tym okresie" – stwierdził wiceprezes. 

W pierwszych dwunastu miesiącach po premierze „Castle of Heart" spółka liczy na minimum 100 tys. sprzedanych egzemplarzy w cenie 15-20 EUR/USD. Wcześniej spółka pozyskała środki na produkcje gry poprzez dwie rundy finansowania, zapraszając do akcjonariatu dwa fundusze.

"Do wypełnienia konserwatywnych, naszym zdaniem, prognoz zarządu odnośnie wolumenu sprzedaży 'CoH', wystarczy penetracja rynku Nintendo Switch na poziomie niecałego 1%. Liczba gier dostępnych na tę konsolę w I kw. 2018 r. jest szacowana na ok. 300, w tym mniej niż połowa to gry ściśle dedykowane konsoli Switch (a takie, jak pokazuje historia, są ściśle preferowane przez użytkowników Nintendo). Konkurencja dla 'CoH' będzie więc stosunkowo niewielka, co zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu tytułu. Biorąc pod uwagę koszty produkcji, gra powinna się zwrócić przy sprzedaży na poziomie ok. 50 tys. sztuk" – powiedział dyrektor departamentu doradztwa korporacyjnego Polskiego Domu Maklerskiego Krzysztof Kuper.

W czerwcu ISBnews pierwsza informowała o planach giełdowych spółki.

7Levels to wyspecjalizowany producent gier na platformy Nintendo.