Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Pekao zakłada C/I poniżej 40%, ROE w wysokości 14% i ponad 3 mld zł zysku w 2020 r.

Udostępnij

Celem PEO (PEKAO) jest osiągnięcie ponad 3 mld zł zysku netto, obniżenie wskaźnika koszty do dochodów (C/I) do poziomu poniżej 40% oraz osiągnięcie wskaźnika zwrotu z kapitałów (ROE) wysokości 14% - jednego z najwyższych w polskim sektorze bankowym - w 2020 roku, podał bank w strategii na lata 2018-2020. Pekao zamierza też rozważyć możliwości wzrostu nieorganicznego. 

"Bank Pekao wchodzi w nową perspektywę strategiczną z bardzo silną pozycją, zarówno biznesową, jak i finansową. Główne cele finansowe przyjętych 'Kierunków Strategicznych w perspektywie roku 2020':

- osiągnięcie rentowności kapitału własnego (ROE) na poziomie 14%, 

- obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów (C/I) do poziomu <40%,

- osiągnięcie zysku netto > 3 mld zł, 

 - kontynuowanie zarządzania adekwatnością kapitałową w sposób umożliwiający wypłatę ~ 100% dywidendy za lata 2017 i 2018" - czytamy w komunikacie. 

Pekao zamierza w pełni wykorzystać potencjał synergii w ramach Grupy PZU, współpracy z PFR, jak i rozważyć możliwości wzrostu nieorganicznego, podano także. 

"Silny wzrost wolumenów kredytowych i akwizycji nowych klientów przewidywany jest w dochodowych segmentach / produktach, w których dodatkowo Pekao nie ma w pełni wykorzystanego potencjału (np. pożyczka gotówkowa, segment mikroprzedsiębiorstw i MŚP). W segmencie Mikro ambicją Pekao jest 3-krotnie szybszy przyrost klientów, a w segmencie MŚP dwukrotnie szybszy. Pekao stawia sobie cele ambitne, ale realistyczne – co pokazują wyniki za ostatnie miesiące" - czytamy w dokumencie. 

Pekao chce także mocno zwiększać swój udział w segmencie mikroprzedsiębiorstw oraz MŚP dzięki dostępności, atrakcyjnej ofercie oraz efektywnym i szybkim procesom. Dzięki cross-sell wzrost dochodu na klienta w segmencie MŚP ma sięgnąć 35%. 

W segmencie bankowości korporacyjnej  planowany wzrost dochodu na klienta ma wynieść 30%-40%. Pekao będzie także umacniać pozycję lidera w bankowości korporacyjnej poprzez rozwój relacji ze swoimi klientami i unikalny know-how. 

"Bank chce m.in. dostarczyć polskim firmom złożone produkty bankowości inwestycyjnej, do tej pory zarezerwowane wyłącznie dla największych korporacji, oraz wspierać polskie firmy w rozwoju ich biznesu międzynarodowego" - podano także. 

W segmencie klientów indywidualnych Pekao zamierza 2-krotnie zwiększyć skalę akwizycji nowych rachunków dzięki nowej ofercie. 

"Bank pragnie w pełni wykorzystać potencjał bazy klientów dzięki zaawansowanej analityce CRM oraz segmentacji behawioralnej z wykorzystaniem Big Data. Dzięki lepszej znajomości potrzeb klientów Pekao chce zwiększyć penetrację PEX o 50% a penetrację bancassurance o 100%" - czytamy dalej. 

Bank podał, że w dalszym ciągu rozwijane będą funkcjonalności kanałów zdalnych, ale sieć oddziałów pozostanie ważnym kanałem sprzedaży i doradztwa.

"Pekao chce zwiększać efektywność komercyjną sieci sprzedaży, by w pełni wykorzystać potencjał sieci blisko 900 oddziałów – jednej z największych na rynku – oraz wieloletnich relacji z klientami pielęgnowanych przez pracowników banku. W tym celu planowana jest optymalizacja procesów sprzedażowych, by pracownicy mogli skupić się na tworzeniu wartości dla klientów i banku" - czytamy także. 

"Chcemy być bankiem budującym wartość dla akcjonariuszy poprzez inteligentny wzrost w najbardziej rentownych segmentach, przy zachowaniu dyscypliny w zarządzaniu ryzykiem. Pozostajemy bankiem uniwersalnym, obsługującym wszystkie segmenty klientów – ale chcemy to robić w sposób jeszcze bardziej zintegrowany i jeszcze lepiej wykorzystywać synergie wynikające z tego charakteru. Pragniemy budować wartość dla klienta poprzez relacyjność i jakość – być zawsze blisko klienta i jego potrzeb. Jednocześnie będziemy bankiem efektywnym i nowoczesnym – zarówno z punktu widzenia klientów, jak i pracowników" – powiedział prezes Michał Krupiński, cytowany w komunikacie. 

Bank podał, że zamierza skupić się na trzech obszarach efektywności i jakości – komercyjnej, kosztowej i obsługi. Zwiększenie efektywności kosztowej ma nastąpić dzięki centralizacji, uproszczeniu procesów i wykorzystaniu nowych technologii (digitalizacja, Robotic Process Automation).

Bank Pekao działa od ponad 85 lat i jest jednym z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku akcje Pekao są notowane na warszawskiej giełdzie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus