LVC (LIVECHAT) jest dobrze przygotowany na prace Facebooka nad rozwiązaniem livechat i wejście internetowego giganta na rynek rozwiązań livechat postrzega jako szansę na wzrost całego segmentu, podała spółka.

"Facebook zakomunikował prace nad rozwiązaniem livechat w kwietniu 2016 r. LiveChat Software jest dobrze przygotowany na ten ruch, dlatego nasze produkty: LiveChat, chat.io i BotEngine są zintegrowane z Messengerem. Było to możliwe m.in dzięki współpracy naszego zespołu technicznego z zespołem Facebooka, która jest kontynuowana" - czytamy w komunikacie.

"Wejście Facebooka na rynek rozwiązań livechat postrzegamy jako szansę na wzrost całego segmentu. W 2016 r. Facebook wprowadził rozwiązanie Workplace i nie wpłynęło ono negatywnie np. na spółkę Slack, dla której było to rozwiązanie konkurencyjne. Dlatego nie dziwi brak negatywnej reakcji kursów naszych głównych konkurentów z USA - spółek LivePerson czy Zendesk" - podano także.

Bardzo dużą część rynku rozwiązań livechat stanowią produkty typu freemium. Rozwiązanie LiveChat z nimi nie konkuruje, a spółka podkreśla że pozycjonuje się w segmencie premium, jako najdroższy produkt na rynku. 

"Oferujemy w zamian bardzo dużo zaawansowanych funkcjonalności, analitykę, a także świetnie ocenianą obsługę klienta. Z tych powodów nie postrzegamy Facebooka jako bezpośredniej konkurencji, ale raczej jako dodatkowy kanał dystrybucji naszych produktów, w tym np. BotEngine" - zaznaczono także.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu 2014 r.