Brand24 ustalił cenę emisyjną akcji w ramach prowadzonej oferty prywatnej na 31,76 zł za sztukę, podała spółka. Debiut na NewConnect planowany jest na początek 2018 r.

"Brand24 ustalił cenę emisyjną akcji w ramach prowadzonej oferty prywatnej na 31,76 zł. Implikuje to wycenę Brand24 na poziomie 60 mln zł. Z oferty skierowanej do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych spółka pozyska 3,5 mln zł. Nowe akcje stanowić będą 5,5% w podwyższonym kapitale spółki" - czytamy w komunikacie.

Po dopełnieniu formalności spółka ubiegać się będzie o dopuszczenie akcji do obrotu na alternatywnym rynku GPW NewConnect.

"Bardzo cieszy nas tak duże zainteresowanie spółką i dobre przyjęcie przez rynek naszych historycznych dokonań i planów na przyszłość, czego efektem była duża nadsubskrypcja zgłoszona w złożonych deklaracjach objęcia akcji. Z emisji pozyskamy do spółki blisko 3,5 mln zł. Środki przeznaczymy na rozbudowę naszego zespołu informatyków, a w efekcie - rozwój naszej technologii, a także zwiększenie comiesięcznych budżetów przeznaczanych na akwizycję nowych klientów" - powiedział prezes i założyciel spółki Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.

Według niego, efektem tych działań ma być przyśpieszenie tempa wzrostu Brand24.

"Chcemy jak najszybciej dojść do ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona użytkowników z całego świata. [...] W ciągu 2,5 roku trzykrotnie zwiększyliśmy liczbę aktywnych klientów i czterokrotnie zwiększyliśmy MRR (monthly recurring revenue - miesięczny powtarzalny przychód), jednocześnie wraz ze wzrostem skali działalności systematycznie spada nam koszt pozyskania i utrzymania klienta oraz churn (wskaźnik rezygnacji klientów)" - dodał prezes.

Prognoza LRQ (LARQ) jako głównego akcjonariusza Brand24 zakłada dla spółki 2 069 klientów, 7,4 mln zł skonsolidowanych przychodów i 0,3 mln PLN EBITDA na koniec 2017 r.

Brand24 podał także, że program motywacyjny, jakim objęci są kluczowi członkowie zespołu spółki, zakłada, że na koniec 2018 roku liczba klientów osiągnie poziom 3 tys., skonsolidowane przychody 10,8 mln zł, a strata netto 1,1 mln zł.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie.