Oferta publiczna 100 tys. akcji warszawskiego producenta gier Creepy Jar rozpoczyna się dziś od publikacji memorandum i road show. Spółka chce pozyskać z emisji nowych akcji ok. 2,5 mln zł.

Łącznie w ramach oferty publicznej zaoferowanych zostanie 100 tys. akcji serii A i C, o wartości nominalnej 1 zł każda (w tym ok. 32% to nowe akcje na 2,5 mln zł). Pozyskane z emisji środki zostaną przeznaczone na przeprowadzenie działań marketingowych - pierwszej pod firmą Creepy Jar - gry z gatunku survival simulation oraz rozpoczęcie prac nad kolejnym tytułem. Oferującym akcje jest Dom Maklerski BOŚ. W I kw. 2018 roku spółka zamierza zadebiutować na NewConnect. 

Harmonogram oferty przewiduje road show w dniach 13-17 listopada. W dniach 20-21 listopada przeprowadzony zostanie proces budowy księgi popytu. W dniu 21 listopada (do końca dnia) ma nastąpić ustalenie ceny emisyjnej. W dniach 22-27 listopada odbędzie się przyjmowanie zapisów. W dniu 29 listopada przewidziane jest zakończenie oferty publicznej i przydział akcji.

"Działamy na rynku od wielu lat, współtworzyliśmy warszawskie studio Techland, w którym pełniliśmy funkcje zarządcze. W tym czasie pracowaliśmy przy wielu znanych produkcjach' jak 'Dying Light', czy 'Dead Island'. Wiemy, jakie są oczekiwania graczy i posiadamy uzupełniające kompetencje, które są niezbędne do produkcji wysokiej jakości gier. Tematyka survivalu, w której chcemy się specjalizować, jest bardzo popularna, dlatego będziemy inwestować właśnie w ten segment gier" - powiedział prezes Creepy Jar Krzysztof Kwiatek podczas spotkania z dziennikarzami.

Według jego słów, potencjał sprzedaży przygotowywanej obecnie gry "Green Hell" to 300 tys. sztuk i uważa, że to ostrożny szacunek. Zwrot projektu przewidziany jest już przy ok. 50 tys. egzemplarzy.

Celem emisyjnym jest także produkcja dodatków do podstawowej wersji "Green Hell" (DLC). Spółka nie wyklucza kilku (5,6) rozszerzeń gry, udostępnianych przez wydawcę za pośrednictwem internetu - to m.in. mapy czy dodatkowe pakiety misji. Produkcja pierwszych dodatków zaplanowana jest na początku kwietnia przyszłego roku.

"'Green Hell' to nasz flagowy produkt: symulator przetrwania w dżungli amazońskiej, gdzie gracz sam musi poradzić sobie w trudnym i nieznanym dla niego środowisku. Premierę "Green Hell" zaplanowaliśmy na przełom I i II kwartału przyszłego roku" - wskazał Kwiatek.

Strategia spółki zakłada skompletowanie w ramach własnego portfela produkcyjnego kilku tytułów gier "premium indie" z gatunku survival simulation. W tym celu deweloper zamierza zwiększyć zespół produkcyjny - pomóc mają zebrane podczas IPO środki. Jednocześnie stara się o certyfikat dostępu na konsole PlayStation i XBox.

"Chcemy zwiększyć wiarygodność spółki w oczach kontrahentów i instytucji finansowych. Uważamy, że jesteśmy w idealnym momencie, aby dołączyć do grona spółek notowanych na rynku NewConnect" - dodał prezes.

Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland.