Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Marvipol: W 2018 r. sprzedaż wesprze samochód elektryczny, a w 2019 r. Aston Martin

Udostępnij

Rozwój sprzedaży segmentu motoryzacyjnego MVP (MARVIPOL) (po podziale: British Automotive Holding) wesprze m.in. od połowy 2018 r. samochód elektryczny Jaguara, a od 2019 r. - oczekiwane przyspieszenie w przypadku marki Aston Martin, poinformowali przedstawiciele spółki.

"W sprzedaży będzie samochód elektryczny. Tutaj pokazujemy rozwój technologiczny, wprowadzamy auto w zasadzie bezkonkurencyjne, porównywalne jedynie do Tesli, której nie ma w Polsce. Planujemy sprzedaż w przyszłym roku na poziomie ok. 50 samochodów elektrycznych, przy wprowadzeniu do sprzedaży od połowy roku. To zapowiedź, że JLR się elektryfikuje" - powiedział dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego Arkadiusz Miętkiewicz podczas spotkania prasowego zorganizowanego przez Inwestorzy.tv.

Miętkiewicz poinformował także, że w spółce będzie wyrównywać się sprzedaż pomiędzy modelami Jaguara (obecnie ok. 40% wolumenu) i Land Rovera.

"Jeszcze 2 lata temu, przed wprowadzeniem SUV-a Jaguara, Jaguar stanowił zaledwie 20% sprzedaży JLR. Po wprowadzeniu SUV-a Jaguar zaczął nadrabiać, a już za chwilę mamy wprowadzenie drugiego SUV-a, nawet ważniejszego. Więc Jaguar będzie szedł w stronę wyrównania parytetu. Dzisiaj to jest 40% do 60%" - wyjaśnił dyrektor.

Dodał, że na SUV-ach spółka realizuje znacznie lepszą rentowność, jako szczególnie rozwijającym się segmencie rynku.

Spółka wiąże również nadzieje z większą sprzedażą samochodów marki Aston Martin w przyszłości.

"Aston Martin to marka, której potencjał jest jeszcze ukryty. Obecnie dzieje się proces unowocześnienia Astona. Najważniejszy będzie nowy SUV w 2019 r. i na to czekamy. 2019 rok będzie tu przełomowy" - powiedział Miętkiewicz.

"Aston jest dziś w 'poczekalni biznesowej'. Spokojnie czekamy na nowe modele" - dodał prezes Mariusz Książek.

Podczas spotkania przedstawiciele spółki zapowiedzieli, że w tym roku spodziewają się sprzedaży ogółem na poziomie 2,5 tys. samochodów oraz że chcą ją podwoić w ciągu kilku lat.

21 listopada akcjonariusze Marvipolu oraz Marvipol Development zdecydowali o dokonaniu podziału spółki Marvipol poprzez przeniesienie części majątku na spółkę Marvipol Development oraz o zmianie nazwy Marvipolu na British Automotive Holding (BAH). BAH będzie obejmowała obecny segment motoryzacyjny spółki, a Marvipol Development - deweloperski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus