Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Govena Lighting chce mieć 10% udziału w rynku aut elektrycznych w Polsce do 2025 r.

Udostępnij

GOV (GOVENA), jako wyłączny dystrybutor chińskiej marki Roewe, celuje w osiągnięcie ok. 10-proc. udziału w polskim rynku samochodów elektrycznych do 2025 r., poinformował ISBnews dyrektor ds. rozwoju Mateusz Kowalski. Zapowiedział też, że auta będą dostępne w sprzedaży w Polsce jeszcze pod koniec tego roku.

"Jeśli chodzi o markę Roewe, mamy bardzo dalekosiężne, ale całkowicie osiągalne plany. Nie ograniczamy okresu współpracy z chińskim partnerem do 5 lat. Naszym celem jest osiągnięcie do 2025 r. udziału w rynku aut elektrycznych w Polsce na poziomie 10%" - powiedział Kowalski w rozmowie z ISBnews.

"Auta będą dostępne w sprzedaży jeszcze pod koniec tego roku w jednym z 5 planowanych salonów sprzedaży. Docelowo chcemy mieć gęstą sieć dystrybutorów regionalnych, która pokryje wszystkie województwa. Dodatkowo, bardzo ważną dla nas kwestią jest udział we wszystkich przetargach rządowych czy samorządowych" - dodał.

Przypomniał, że umowa dystrybucyjna daje spółce możliwości sprzedaży także na innych rynkach, jednak w pierwszej kolejności skupi się na Polsce.

"W 2018 roku musimy mocno skupić się na rodzimym rynku motoryzacyjnym i zbudować silną pozycję. Ostatnie wydarzenia związane z legislacją w tym obszarze powinny nam w tym sprzyjać. Po osiągnięciu odpowiedniej skali chcemy powtórzyć ten sukces w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej" - wyjaśnił dyrektor.

Ocenia on, że Roewe jest pierwszą azjatycką marką samochodów, która "ma szanse złamać stereotyp ich niskiej jakości". Podkreślił, że auta są wykonane z bardzo dobrej jakości materiałów i posiadają najnowsze systemy bezpieczeństwa i multimedialne.

"Chińczycy przez ostatnie lata nadrobili sporo zaległości w tym obszarze, szczególnie w kwestii testów zderzeniowych. Produkt, który chcemy zaoferować w Polsce jest w pełni bezpieczny a jego wyposażenie nie ustępuje zachodnim konkurentom. Samochody będą objęte gwarancją z limitem do 100 tys. kilometrów. Dodatkową gwarancją obejmujemy baterie – 2000 cykli pełnego naładowania" - powiedział Kowalski.

"Wszystkie modele zostaną pokazane na oficjalnej prezentacji, która odbędzie się pod koniec kwietnia. Na tę chwilę mogę jedynie powiedzieć, że w naszym katalogu pojawi się m.in. model eRX-5. Jest to bardzo dobrze wyposażony SUV. W standardowej opcji klienci znajdą w nim m.in. wirtualny kokpit, skórzaną tapicerkę czy nawigację satelitarną" - kontynuował.

Poinformował też, że najtańszy, a zarazem najmniejszy model będzie kosztował około 50 tys. zł. Będzie to małe, 5-drzwiowe auto miejskie. Cena najdroższych aut powinna oscylować wokół 200 tys. zł. Natomiast koszt naładowania akumulatorów z wykorzystaniem domowej instalacji elektrycznej czy na płatnej stacji to - w przełożeniu na przejechane kilometry - 3 gr za km.

Pojazdy będą wyposażone w polskie komponenty, m.in. produkowane przez Govenę.

"Chcemy uzyskać bezpośrednią synergię i wykorzystać potencjał naszej spółki, dlatego modele, które będziemy sprowadzać do Polski, a nie wykluczone, że również do innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, będą posiadały akumulatory i lampy produkcji Goveny. Chińskie auta będą też wyposażone w polskie opony" - wskazał dyrektor.

W styczniu Govena Lighting podpisała z Yangzhou Auda New Energy Vehicles co. ltd. umowę na wyłączność w dystrybucji 8 modeli samochodów elektrycznych Audaev Group pod marką Roewe. Umowa została zawarta na okres 5 lat, w tym 1,5 roku wyłączności, z pierwszeństwem jej przedłużenia i rozszerzenia na inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Govena Lighting istnieje na rynku elektronicznym od prawie 30 lat i należy do grona liderów rynku energooszczędnych systemów oświetleniowych. Główne obszary działalności spółki obejmują produkcję elektroniki, zasilaczy, transformatorów, ściemniaczy, świetlówek energooszczędnych oraz sprzedaż źródeł światła i profili do pasków LED oraz osprzętu elektroinstalacyjnego.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus