Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Vivid Games zakłada wzrost skali działalności na stabilnej bazie kosztowej

Udostępnij

 Vivid Games przygotował strukturę do obsługi portfolio gier mobilnych, co daje potencjał do wyraźnego wzrostu skali działalności na stabilnej bazie kosztowej, poinformował prezes Remigiusz Kościelny. 

"Dotychczas nasza działalność opierała się o jeden tytuł - Real Boxing. Teraz mamy strukturę do obsługi większej grupy gier, co będzie impulsem do wzrostu skali działalności na stabilnej bazie kosztowej" - powiedział Kościelny podczas spotkania z dziennikarzami. 

Strategia firmy zakłada realizację 2-4 tytułów rocznie, w tym do 2 własnych, a pozostałych - w ramach działalności wydawniczej (co z perspektywy Vivid pozwoli na uniknięcie kosztów produkcji gier). 

"Chcemy budować portfolio w odpowiednim tempie, zapewniające jakość i odpowiednie parametry monetyzacyjne, przede wszystkim ARPMAU (przychód na aktywnego użytkownika). Mamy kilka kolejnych zaawansowanych rozmów dotyczących ich wydania" - dodał prezes. 

Zarząd podkreślił, że spadek zysku w I kw. 2016 to efekt wzrostu kosztów w efekcie wzrostu zatrudnienia o 40% r/r i pozyskiwania coraz lepszych fachowców, co odbija się na presji na wynagrodzenia. Wzrósł również koszt usług obcych, w efekcie zwiększenia struktury organizacyjnej (m.in. nowe biuro), czy kosztów przejścia na MSR. Jednocześnie spółka wdraża system ERP w celu usprawnienia procesów, zakłada również optymalizację struktury zatrudnienia.

Sztandarowy produkt Real Boxing ma już 37,5 mln pobrań i wygenerował łącznie 30 mln zł przychodów. 

"Zainteresowanie pierwszą częścią utrzymuje się na zaskakująco dobrym poziomie, druga część, czyli Creed i Rocky mają 2,6 mln pobrań. ARPMAU wynosi 0,11 USD, ale już w kwietniu wzrosło do 22 centów dzięki aktualizacji Rocky. Niemal połowa przychodów generowana jest USA. Z kolei iOS odpowiada za 85% pobrań, ale teraz zwiększa się udział Androida" - wskazał Kościelny. 

Zapowiedział wprowadzenie turnieju online na bazie Real Boxing w czerwcu. Turniej ten ma być dopasowany do realiów free 2 play i oczekiwań graczy. "Przy Real Boxing pracujemy nad dalszą poprawą wskaźników, pracujemy nad jeszcze lepszym onboarding'iem i dalszą optymalizacją" - wskazał prezes Vivid Games.

W przypadku kolejnego tytułu - Metal Fist (dawniej Street Fighting) - Kościelny zaznaczył, że produkcja nabiera tempa i soft launch planowany jest na II półrocze 2016. "Grafika i gatunek pozwoli na znacznie rozszerzenie grupy docelowej wobec Real Boxing" - stwierdził prezes Vivid. Gra będzie dostępna na iOS, Android. 

Nox Riders, obok iOS i Androida, zagości na Facebook. "To platforma, która potrafi zapewnić sensowne przychody, zwłaszcza że autorzy tej gry mają doświadczenie we wprowadzaniu gier na FB" - ocenił Kościelny. Z kolei dla Real Casino podtrzymał dotychczasowe plany wprowadzenia tytułu na rynek.  

W kwestii planów emisyjnych i przejścia na GPW z NewConnect zarząd Vivid Games ocenił, że w zależności od decyzji KNF wciąż możliwe jest przeprowadzenie procesu w I półroczu. 

Vivid Games odnotowało 0,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2016 r. wobec 0,72 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,63 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 4,92 mln zł rok wcześniej.

VVD (VIVID) Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus