Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa AB: Zakończenie wojny cenowej będzie miało istotny wpływ na wyniki

Udostępnij

Zakończenie wojny cenowej, która jest wynikiem wejścia na rynek dużego gracza, jakim jest Also Group, będzie miało przełożenie na wyniki ABE (ABPL), poinformował członek zarządu i dyrektor finansowy Grzegorz Ochędzan.

"Jesteśmy przygotowani na funkcjonowanie w sytuacji presji cenowej. Also rozwija się zwłaszcza w sieciach handlowych, co odbija się na realizowanych marżach. Potrafimy mimo tego skutecznie prowadzić biznes co pokazały nasze wyniki. Jeśli wojna cenowa zakończy się, to będzie to miało przełożenie na wyniki Grupy AB" - powiedział Ochędzan podczas konferencji prasowej.

Grupa AB odnotowała 38,62 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. r. fin. 2017/2018 (1 lipca - 31 grudnia 2017) wobec 41,91 mln zł zysku rok wcześniej, podała dziś spółka w raporcie.

"Wzrost obrotów nie przekłada się na wzrost zatrudnienia, dzięki dużej automatyzacji procesów obsługi zamówień. Nie odczuwamy też presji na wzrost płac. Wynika to z faktu, że zatrudniamy pracowników o większych niż minimalne kwalifikacje, przez co nie odczuwamy presji na podnoszenie płacy minimalnej, jak ma to miejsce w branżach, gdzie niepotrzebne są większe kompetencje" - dodał dyrektor finansowy.

Wzrost wolumenu wysyłek w IV kw. r/r wzrósł w Grupie AB o 21%, a porównując najaktywniejsze dni w roku - o 32%, podano również.

"Wcześniej zdarzało się, że nie byliśmy w stanie wysłać wszystkich przesyłek danego dnia, a pracownicy magazynu kończyli pracę nad ranem. Dzięki automatyzacji naszego magazynu w Magnicach w tym roku pomimo wzrostu przesyłek do tego nie doszło" - dodał Ochędzan.

Grupa AB podkreśliła również, że ma również najniższy w branży wskaźnik kosztów ogólnego zarządu (SG&A), który w ostatnim kwartale 2017 r. wyniósł 2,62%.

Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus