Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Eurocash: Projekt Faktoria Win wdrożono w 4,5 tys. sklepów w Polsce

Udostępnij

W całej Polsce jest już 4 500 sklepów z winnym regałem Faktorii Win, poinformował EUR (EUROCASH). Wartość sprzedaży sięgnęła 100 mln zł w 2017 r. 

Pierwszy regał Faktorii Win pojawił się w listopadzie 2013 r., a najnowszy stanął w centrum handlowym Rondo Wiatraczna na warszawskiej Pradze.

Faktoria Win to rozwijany przez Grupę Eurocash projekt, który w ciągu 4 lat zrewolucjonizował sprzedaż win stołowych w małych i średnich sklepach, znacząco przyczyniając się do wzrostu sprzedaży tej kategorii w placówkach małoformatowych. W ramach współpracy z właścicielami niezależnych sklepów, Faktoria Win zapewnia specjalny regał na wino, przypomniano.

Wartość sprzedaży sięgnęła 100 mln zł w 2017 r., podano również.

"Faktoria Win to koncept, który ułatwia Polakom zakup wina w ich pobliskim sklepie. To też odpowiedź na rosnące zainteresowanie winem wśród konsumentów – rocznie w Polsce wypija się już niemal 4 litry wina stołowego na osobę, podczas gdy w 2013 r. były to około 3 litry na osobę, oraz szacuje się, że rosnący w stabilnym tempie winny trend będzie się utrzymywać przez następne lata. Tworząc ten koncept, opieraliśmy się na analizie rynku, śledzeniu trendów sprzedażowych i upodobaniach konsumentów. Dzięki temu Faktoria Win doskonale trafia w gusta polskich klientów i jest w stanie zaproponować najlepszą ofertę win w połączeniu z atrakcyjną ceną" – powiedział dyrektor Faktorii Win z grupy Eurocash Michał Groniewski, cytowany w komunikacie.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus