Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

4 pytania do: Michała Stępnia z Jujubee SA

Udostępnij

Biznesradar (BR): Z jakich osiągnięć spółki są Państwo szczególnie zadowoleni po 2015 roku?

Michał Stępień (MS): Najważniejszym wydarzeniem dla spółki w 2015 roku było bez wątpienia wprowadzenie jej akcji do alternatywnego systemu obrotu. Z pierwszej publicznej emisji pozyskaliśmy ponad 1,74 mln zł, a zainteresowanie ofertą było dużo wyższe, niż nasze oczekiwania. Zgromadzone środki są przeznaczone na produkcję gry KURSK, której premierę planujemy z końcem 2016 roku. 

BR: Co w ubiegłym roku nie wyszło?

MS: Rozpoczęliśmy marketing gry KURSK jeszcze przed oficjalną premierą tytułu. Kontrowersyjne komentarze w Rosji na temat konceptu rozgrywki nawiązującej do tragicznych wydarzeń sprzed 15 laty nie były dla nas zaskoczeniem. Nie stanowiły jednak działania, które byłoby przez nas zaplanowane. W tym kontekście jest to promocja, która nie była naszą inicjatywą ani elementem kampanii promocyjnej prowadzonej przez Jujubee. Sądzimy jednak, że dzięki naszym dalszym działaniom udało się ostudzić nieco te emocje.

BR: Jakie kluczowe zmiany zajdą w otoczeniu spółki w 2016 roku?

MS: Przede wszystkim należy wspomnieć o ciągłym zwiększaniu liczebności naszego zespołu i co za tym idzie o zaplanowanej przeprowadzce do większego biura. Wciąż chcemy realizować strategię produkcji kilku gier równolegle, w tym projektów dla partnerów zewnętrznych. Szczególnie cieszy nas współpraca z niemieckim wydawcą Astragon Entertainment, dla którego przygotowujemy symulator lotów „Take Off – The Flight Simulator”. Satysfakcjonująca współpraca pozwala nam liczyć na kolejne zlecania. 

BR: Jakie cele lub wyzwania biznesowe stawia sobie spółka na 2016 rok?

MS: W 2016 roku chcemy trzymać się przyjętej strategii, w której założyliśmy realizację minimum 2 własnych tytułów rocznie – nisko- i wysokobudżetowego. Dotychczasowy harmonogram prac pozwala zakładać, że wywiążemy się z przyjętego planu. Chcemy także zwiększyć nasze zainteresowanie rynkiem konsol.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus