Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa AB miała 10,2 mln zł zysku netto w III kw. roku finansowego 2017/2018

Udostępnij

ABE (ABPL) odnotowała 10,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. roku finansowego 2017/2018 wobec 13,16 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 18,31 mln zł wobec 20,78 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1806,77 mln zł w III kw. r. fin. 2017/2018 wobec 1854,94 mln zł rok wcześniej.

"Wynik EBITDA miał wartość 21,6 mln zł, a zysk netto to ponad 10 mln zł przy jednoczesnym ruchu podstawowych wskaźników zadłużenia do strefy konserwatywnej struktury finansowania - wskaźnik zadłużenia ogółem oraz wskaźnik zadłużenia finansowego netto do kapitałów własnych poprawiły się o 5 pkt. proc., do odpowiednio 62% i 49%" - czytamy w komunikacie spółki.

"W I kwartale pokazaliśmy siłę operacyjną na tle rynku dystrybucji IT oraz dynamicznie rozwijaliśmy nowe projekty. Wyniki I kwartału roku 2018 pokazują, że w każdych warunkach potrafimy generować dobre zyski w oparciu o mocny bilans - zdrowe zapasy, bezpieczne należności i optymalne finansowanie oraz bardzo dobre ratingi w bankach i instytucjach ubezpieczeniowych. Potrafimy także w praktyce realizować strategię rozwoju z wpisanym w nią bezpieczeństwem" - powiedział prezes Andrzej Przybyło, cytowany w komunikacie.

Przy analizie rezultatów I kw. 2018 roku należy zwrócić uwagę na zdywersyfikowany geograficznie i produktowo rozwój Grupy AB. Jednocześnie w omawianym okresie widać było w Polsce istotną presję na marże, przede wszystkim w segmencie dystrybucji IT do sieci handlu detalicznego, co jest wynikiem agresywnej polityki handlowej konkurentów. Choć czynnik ten może zostać sklasyfikowany jako przejściowy, to w obecnej sytuacji tym bardziej uwidacznia się siła biznesowa Grupy AB, zaznaczono w informacji.

"Na rynku czeskim i słowackim Grupa AB konsekwentnie umacnia swoją dominującą pozycję na rynku dystrybucji IT. W minionym kwartale poszczególne obszary biznesowe podlegały dalszemu rozwojowi. Jedynie w grupie urządzeń mobilnych na rynku dostępne były produkty w korzystnej ofercie cenowej spoza autoryzowanego kanału sprzedaży, co można wiązać ze osłabieniem dolara (EUR/USD powyżej 1,20) – wskazał członek zarządu ds. finansowych w AB SA Grzegorz Ochędzan, cytowany w komunikacie.

W okresie I-III kw. r. fin. 2017/2018 spółka miała 48,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 55,06 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6452,58 mln zł w porównaniu z 6297,7 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. r. fin. 2017/2018 wyniósł 34,44 mln zł wobec 40,09 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus