Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Miraculum miało 0,59 mln zł straty netto, 0,22 mln zł straty EBIT w I kw. 2018

Udostępnij

MIR (MIRACULUM) odnotowało 0,59 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2018 r. wobec 2,73 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 0,22 mln zł wobec 1,78 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,61 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 4,96 mln zł rok wcześniej.

"Przychody netto ze sprzedaży w I kwartału 2018r. wyniosły 6 607 tys. zł i były wyższe o 33% od przychodów z analogicznego okresu ubiegłego roku. Koszty sprzedaży i ogólnozakładowe w I kwartale 2018r. wyniosły 3 004 tys. zł i były niższe o 15,7% w porównaniu do kosztów w analogicznym okresie ubiegłego roku. I kwartał 2018r. to bardzo intensywny okres pracy nad wdrażaniem założonej strategii zaprezentowanej w grudniu 2017r. Spółka Miraculum S.A. w pierwszej kolejności zakończyła etap wdrażania do produkcji, znanej i cenionej marki Tanita" - czytamy w raporcie.

Produkty przeszły gruntowną zmianę designu i komunikacji. Skierowane są do konsumentek w wieku od 15 lat, poszukujących skutecznych produktów do depilacji. Asortyment marki Tanita skierowany jest głównie do sprzedaży w kanale nowoczesnym i sukcesywnie będą pojawić się na półkach zastępując dotychczasowy asortyment, zapowiedziała spółka.

"W I kwartale 2018r. zakończyły się również prace projektowe nad opakowaniami dla marki Chopin. W następstwie czego zaczął się kolejny etap, polegający na przygotowaniu form i narzędzi produkcyjnych, które umożliwią uruchomienie produkcji opakowań niezbędnych do planowanego i zgodnego ze strategią spółki, wdrożenia produktów premium pod marką Chopin w IV kwartale 2018 r." - napisano także w raporcie. 

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus