Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

4 pytania do: Piotra Leszczyńskiego z Apanet SA

Udostępnij

Biznesradar (BR): Z jakich osiągnięć spółki są Państwo szczególnie zadowoleni po 2015 roku?

Piotr Leszczyński (PL): Miniony rok był rekordowy dla spółki pod względem finansowym. W trzecim kwartale przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 1 mln zł, najwięcej w całej historii. Kolejne okresy zapowiadają się równie obiecująco. Duże nadzieje wiążemy z przedsięwzięciem prowadzonym razem z naszym amerykańskim partnerem biznesowym – SunView LED. Zawiązana współpraca jest dla nas podwójnie ważna. Po pierwsze zaczynamy projekt w kolejnym po Chile kraju położonym poza kontynentem europejskim. Po drugie realizujemy przedsięwzięcie zakładające modernizację oświetlenia wewnętrznego. Jest to nowy dla nasz segment rynku – dotychczas realizowaliśmy wdrożenia systemów instalacji zewnętrznych, jak nasz flagowy projekt bydgoski zakładający modernizację ponad 7 000 opraw ulicznych.

BR: Co w ubiegłym roku nie wyszło?

PL: W zeszłym roku jednym z miast, które zdecydowało się na modernizację oświetlenia ulicznego był Bełchatów. Pomimo uznania naszego systemu za najlepszy, umowa którą zawarliśmy z generalnym wykonawcą została zerwana nie z naszej winy – sprawę chcemy wyjaśnić na drodze sądowej. W rezultacie funkcjonującą tam instalację oparto na systemie zamkniętym, odbiegającym od najnowszych standardów, a budżet miejski narażono na znacznie większe wydatki.

BR: Jakie kluczowe zmiany zajdą w otoczeniu spółki w 2016 roku?

PL: 2016 będzie dla nas rokiem, w którym zintensyfikujemy ekspansję zagraniczną – przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych w ramach kontraktów realizowanych poprzez spółkę celową Smart Lighting Systems. Spółka zajmować się będzie m.in. wsparciem marketingowym oraz samą dystrybucją naszych produktów na terenie USA. W ramach partnerstwa mamy także opracować nowe rozwiązania optymalizujące zużycie energii wewnątrz i na zewnątrz budynków.

BR: Jakie cele lub wyzwania biznesowe stawiacie sobie na 2016 rok?

PL: Zewnętrznie naszym głównym celem na 2016 rok jest zwiększenie sprzedaży krajowej i zagranicznej; natomiast w sferze rozwoju wewnętrznego dążymy do rozbudowania struktury firmy o dział zajmujący się projektami realizowanymi w formule ESCO.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus