Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Monnari liczy na pozytywną opinię UOKiK ws. Simple CP w ciągu kilku tygodni

Udostępnij

MON (MONNARI) liczy, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w najbliższych tygodniach prześle pozytywną opinię dotyczącą ewentualnego przejęcia Simple CP, jednak spółka wciąż prowadzi rozmowy z GRI (GINOROSSI) dotyczące szczegółów tej transakcji, wynika ze słów przedstawicieli spółki.  

"Pojawiły się pytania ze strony UOKiK dotyczące transakcji, ale sama transakcja nie jest duża, więc w najbliższych 2 tygodniach spodziewamy się jakiś informacji ze strony regulatora" - powiedział wiceprezes Anna Augustyniak Kala podczas konferencji prasowej. 

Jak wskazał zarząd, termin obowiązywania prawa pierwokupu akcji Simple CP został przedłużony do 31 maja br. 

"To, co się wydarzyło nie jest pozytywne [wyniki kwartalne Simple CP], dlatego rozmawiamy o warunkach, o parametrach. Rozmowy trwają" - powiedział Misztal w odpowiedzi na pytanie dotyczące procesu ewentualnego zakupu akcji Simple CP przez Monnari. 

Dodał, że spółka przygląda się rynkowi, szukając ewentualnych dalszych okazji akwizycyjnych wśród spółek o działalności skupionej raczej wokół odzieży dla kobiet. 

W I kw. sieć Monnari zwiększyła się o 2 salony r/r przy wzroście powierzchni o 5% do 33,4 tys. m2 wobec 31,8 tys. m2 na koniec marca 2017 r. 

"Zakładam, że nasza sieć powiększy się w tym roku o 3-5%, może nawet do 7% pod względem powierzchni" - podkreślił Misztal.

"Ten proces zmian powierzchni salonów spowodował, że teraz średni nasz sklep ma ponad 200 m2. W ub. roku było to prawie 4% mniej" - dodał dyrektor ds. finansowych Miłosz Kolbuszewski. 

Wskazał, że lepsza sprzedaż w tygodniu i internetowa nie pokrywa jeszcze ubytku obrotu w związku z niedzielami bez handlu. 

"U nas widać efekt niedziel bez handlu. Nasz segment to nie jest segment ekonomiczny, tylko sytuuje się nieco wyżej, więc zauważamy, że trochę nam brakuje w obrocie. W tygodniu widzimy nieco większe wpływy w poszczególnych dniach, ale w weekendy są one redukowane. Będziemy w stanie to nadrobić, oferując naszym klientom pewną dowolność wyboru" - powiedział prezes Mirosław Misztal.

Podkreślił, że umowy najmu z galeriami handlowymi były zawierane na dłuższy termin i trzeba ich przestrzegać. 

"Koszty wynagrodzeń i koszty czynszu mają tendencję, aby rosnąć. W przypadku wynagrodzeń był nieco wyższy w I kw. niż 3,3% przy tym samym stanie zatrudnienia, ale rotacja jest dosyć spora" - dodał Kolbuszewski.

Poinformował też, że nowe umowy dotyczące czynszów są bardziej elastyczne mocniej związane z osiąganym obrotem. "Gdybyśmy mieli takie umowy wcześniej, to efekt niedziel handlowych miałby mniejsze znaczenie" - dodał dyrektor. 

"W kwietniu sprzedaż mogłaby być lepsza, ale widzimy lepszą marżę. Z pewnością widzimy lepszą dynamikę obu składowych" - powiedział Misztal. komentując wyniki obrotu Monnari zanotowane w ubiegłym miesiącu.  

Obecnie w sieci Monnari funkcjonują tylko 3 sklepy na zasadzie franczyzy i zarząd nie oczekuje zwiększenia tej liczby. . 

"Jak jest możliwość znalezienia odpowiedniego partnera, to korzystamy z tego, ale dla obu stron musi się to opłacać" - powiedział Misztal. 

Według niego, rynek odzieży w Polsce jest w fazie wzrostowej z dużymi możliwościami. 

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 147 mln zł w 2017 r. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus