W OT Port Świnoujście, należącym do grupy kapitałowej OTS (OTLOG), oddano do użytku nowy elewator zbożowy, który zwiększy możliwości grupy w zakresie przeładunku produktów agro, podała spółka. Całkowity koszt inwestycji na Nabrzeżu Chemików w Świnoujściu, współfinansowanej przez Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście, wyniósł blisko 47 mln zł.

"Ukończenie budowy nowego elewatora zbożowego jest bardzo ważnym etapem w rozwoju OT Port Świnoujście oraz całej grupy kapitałowej OT Logistics. Chcemy zwiększyć nasz udział w przeładunku produktów agro w polskich portach i zdobyć pozycję lidera w przeładunkach rolnych na południowym Bałtyku. Inwestycja pozwoli nam również zdywersyfikować rodzaje obsługiwanych ładunków i w większym stopniu uniezależnić się od koniunktury na rynku węgla" - powiedział prezes OT Port Świnoujście Ludwik Heinsch, cytowany w komunikacie.

Nowy elewator ma powierzchnię 12,5 tys. m2 i pojemność ponad 110 tys. m3. Będzie on mógł pomieścić 85 tys. ton zboża.

"Elewator wykorzystuje nowoczesne technologie umożliwiające załadunek i wyładunek zboża. Bocznica kolejowa z układem rozładunku wagonów oraz układy rozładunku samochodów mają wydajność na poziomie 500 ton/h każda. Docelowa wydajność rozładunku z elewatora będzie wynosić 2 000 ton/h. Zbudowano również stację załadunku samochodów o wydajności 700 ton na godzinę, a także nowy układ komunikacji drogowej. Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście sfinansował z kolei budowę infrastruktury portowej koniecznej dla funkcjonowania nowej inwestycji" - czytamy dalej.

Oddanie do użytku nowego elewatora zbożowego oznacza zakończenie pierwszego etapu budowy terminala agro w Świnoujściu. W sierpniu 2016 r. na Nabrzeżu Chemików uruchomiono kosztem 7,6 mln zł mniejszy magazyn na zboża i inne produkty agro o powierzchni 4 tys. m2 i pojemności 17 tys. ton. W drugim etapie Grupa OT Logistics planuje połączenie nowego elewatora układem przenośników z dwoma urządzeniami załadowczymi o wydajności 1000 ton/h. Nowa instalacja pozwoli uzyskać maksymalną ratę załadunkową statku na poziomie 25-30 tys. ton na dobę, przypomina spółka.

Usytuowany u ujścia Świny do Bałtyku OT Port Świnoujście (OTPŚ) to port morski o charakterze uniwersalnym. Port zapewnia obsługę przeładunkową dla szerokiego spektrum towarów masowych i drobnicowych w eksporcie i imporcie, z dowolnego środka transportu lądowego lub wodnego. OTPŚ to największe centrum obsługi towarów masowych na polskim wybrzeżu. Przeładowywane są tu m. in. węgiel, koks, ruda, biomasa, produkty leśne, zboża i nawozy. Spółka obsługuje również towary drobnicowe - stal, kontenery, konstrukcje, ładunki paletyzowane, big bagi i elementy wież wiatrowych.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2017 r. miała 867 mln zł skonsolidowanych przychodów.