Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Rada nadzorcza Protektora przyjęła strategię spółki na lata 2018-2023

Udostępnij

Rada nadzorcza spółki PRT (PROTEKTOR) zatwierdziła strategię rozwoju spółki na lata 2018-2023, która zakłada m.in. do 2023 roku podwojenie skonsolidowanych przychodów do kwoty 251 mln zł, prawie sześciokrotny wzrost EBITDA do 58,4 mln zł w porównaniu z 2017 r., podała spółka. Protektor planuje podtrzymać politykę dywidendową na poziomie 50 - 100% wartości zysku netto. 

 "Przygotowana przez zarząd strategia opiera się głównie na rozwoju biznesu prowadzonego dziś pod marką Abeba w Europie Zachodniej oraz marką Protektor w Europie Centralnej, w oparciu o 7 kluczowych elementów:
1. Zmianę modelu biznesowego firmy z produkcyjnego na handlowy koncentrującego się na produkcie i kanałach sprzedaży, dotarciu do klienta końcowego i rozbudowie portfela marek własnych;
2. Poszerzenie modelu sprzedaży, z obecnego, opartego głównie o sprzedaż do dystrybutorów na rynku B2B, do docelowego, opartego zarówno o B2B jak i B2C;
3. Optymalizację kanałów sprzedaży;
4. Doskonałość w zakresie zarządzania markami własnymi i produktami;
5. Rozwój struktury sprzedażowej i nowoczesne podejście do obsługi klienta;
6. Znaczące ograniczenie kosztów operacyjnych, m.in. poprzez zmianę architektury produkcji (w tym zmniejszenie części produkcyjnej);
7. Od 2020 roku umiejętne łączenie tradycyjnego produktu z Internetem rzeczy (IoT), na bazie własnego R&D" - czytamy w komunikacie.

Jak podała spółka, rok 2018 jest poświęcony przebudowie grupy i znaczącej redukcji kosztów, a rok 2019 ma być okresem ofensywy produktowej i sprzedażowej.

"Od roku 2020 grupa zamierza wdrożyć strategię M&A w zakresie przejęć kanałów sprzedaży i marek na poszczególnych rynkach europejskich oraz znacząco rozwinąć e-commerce. Kolejny, 2021 rok będzie czasem maksymalizacji efektów M&A. W 2022 roku po okresie badań i testów, kluczowym obszarem rozwoju staną się produkty oparte o IoT oraz wprowadzenie modelu sprzedaży usług" - czytamy także. 

Według spółki w ostatnim roku strategii (tj. 2023 r.) wszystkie podjęte działania mają pozwolić na maksymalizacje marż zysku

"W efekcie prowadzonych działań Grupa zamierza osiągnąć następujące rezultaty:
- Do 2023 roku Grupa PRT podwoi swoje skonsolidowane przychody do poziomu 251 mln zł sprzedając w 2023 roku prawie 1,7 mln par butów (wobec 112 mln zł i 0,8 mln par w roku 2017);
- Skonsolidowana EBITDA urośnie do poziomu 58,4 mln zł w 2023 roku z poziomu 9,9 mln zł w 2017 roku, co oznacza prawie 6-krotny wzrost EBITDA;
- Marża EBITDA zwiększy się do poziomu 23% w 2023 roku z poziomu 8,8% w 2017 roku;
- Pakiet inwestycyjny na poziomie 62 mln złotych w kolejnych pięciu latach (przy wykorzystaniu głównie finansowania zewnętrznego);
- Spółka planuje podtrzymać politykę dywidendową na poziomie 50% - 100% wartości zysku netto;
- Przychody: 114 mln zł (2018), 126 mln zł (2019), 175 mln zł (2020), 201 mln zł (2021), 223 mln zł (2022), 251 mln zł (2023), EBITDA odpowiednio w mln zł: 12, 23, 35, 44, 50, 58" - czytamy także.

Protektor jest jednym z największych w Europie producentów i dystrybutorów obuwia ochronnego, militarnego oraz specjalistycznego o wysokiej klasie bezpieczeństwa. Prowadzi działalność za pośrednictwem trzech zakładów produkujących obuwie: jednego w Polsce oraz dwóch w Mołdawii. Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus