Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa WP.pl złożyła wniosek do UOKiK ws. wyłącznej kontroli nad Domodi

Udostępnij

Wirtualna Polska Media złożyło wniosek do Urzędu Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie przejęcia kontroli nad Domodi z siedzibą we Wrocławiu, podał Urząd.

Wniosek wpłynął 29 czerwca, sprawa jest w toku.

"Planowana koncentracja polega na przejęciu przez Wirtualna Polska Media S.A. z siedzibą w Warszawie bezpośredniej wyłącznej kontroli nad Domodi sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu" - czytamy w informacji.

W połowie marca br. Grupa kapitałowa WPL (WIRTUALNA) nabyła kolejne 35% udziałów w spółce Domodi, zwiększając stan posiadania do 86% udziałów. Wartość transakcji przekroczyła 85 mln zł.

Jak wówczas informowano, Grupa WP.pl posiada również prawo do przejęcia pozostałych 14% udziałów w Domodi w ciągu 10 lat, nie wcześniej jednak niż po zakończeniu roku obrotowego 2018.

Grupa Domodi to trzy czołowe marketplace'y w polskim internecie w kategorii moda oraz dom i wnętrze. Domodi.pl i Allani.pl to dwie największe wyszukiwarki modowe w Polsce, agregujące ofertę prawie pół tysiąca sklepów i dostarczające użytkownikowi możliwość znalezienia w jednym miejscu asortymentu kilkuset tysięcy produktów różnych marek. Skupiają pasjonatów mody i miłośników trendów. Homebook.pl to nowoczesna platforma dla entuzjastów i profesjonalistów projektowania wnętrz. Oferuje użytkownikom możliwość wyszukiwania wśród setek tysięcy produktów z kilkuset sklepów w kategorii dom i wnętrze. Zawiera również mocno rozbudowaną część inspiracyjną (zdjęcia aranżacji wnętrz, porady, trendy i bazę specjalistów z branży).

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commerce'owych. Według badania Gemius/PBI w grudniu 2017 z produktów internetowych WP korzystało 20,8 mln Polaków. Grupa jest właścicielem Domodi oraz Allani (moda), Homebook (dom i wystrój wnętrz), Wakacje.pl, Nocowanie.pl oraz eHoliday (turystyka) a także Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl (usługi finansowe).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus