PKP Cargo podpisze w ciągu najbliższych kilku tygodni list intencyjny z włoską spółką Mercitalia Rail w sprawie ustalenia strategicznego partnerstwa na rzecz wspólnego rozwijania produktów intermodalnych, podało PKP (PKPCARGO).

"Porozumienie będzie zakładało, po pierwsze, poprawę jakości funkcjonowania kolejowego korytarza transportowego Tarvisio-Wrocław. Po drugie - spowoduje powołanie grupy roboczej składającej się z przedstawicieli obu spółek, której celem będzie opracowanie zasad współpracy oraz przygotowanie nowej oferty produktowej odpowiadającej na zapotrzebowanie rynku. Ta nowa oferta ma też spowodować podniesie poziomu obsługi kluczowych klientów obu spółek" - czytamy w komunikacie.

Korytarz północ-południe zajmuje ważne miejsce na mapie transportowej Europy, gdyż w obszarze jego oddziaływania mieszka około 180 mln ludzi, a prognozy demograficzne mówią o dalszym wzroście ludności. Ponadto państwa leżące wzdłuż tego szlaku wykazują się dużą dynamiką wzrostu PKB, co oznacza także rosnące zapotrzebowanie na usługi transportowe. I te okoliczności otwierają dobre perspektywy przed PKP Cargo, podkreśliła spółka.

"Zagraniczna ekspansja jest to jedno ze strategicznych kierunków rozwoju naszej spółki w najbliższych latach" - dodał prezes Czesław Warsewicz, cytowany w komunikacie. 

Według niego, współpraca z Włochami to kolejny krok w rozwijaniu międzynarodowej współpracy przez największego polskiego towarowego przewoźnika kolejowego. Przypomniał, że w czerwcu została podpisana przez PKP Cargo umowa z Kolejami Litewskimi, otwierająca nowe możliwości zwiększenia wymiany gospodarczej pomiędzy oboma państwami przy wykorzystaniu trasy kolejowej Rail Baltica. Ta magistrala będzie także częścią korytarza łączącego państwa bałtyckie z Polską i krajami leżącymi na południe od Polski, w rejonie Morza Czarnego i Adriatyku. 

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.