Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CDRL planuje uruchomić powiększone centrum logistyczne dla e-commerce w XI

Udostępnij

CDRL, właściciel marki Coccodrillo, planuje uruchomić w listopadzie br. powiększone centrum logistycznego, co spowoduje powiększenie oferty w sklepie internetowym oraz jego sprawną obsługę, podała spółka.

"Spółka intensywnie pracuje nad rozwojem kanału e-commerce. W listopadzie ma w planach uruchomienie powiększonego centrum logistycznego, co spowoduje powiększenie oferty w sklepie internetowym oraz jego sprawną obsługę. Stacjonarnie spółka skupia się nad rozwojem sieci sprzedaży głównie na rynkach czeskim i rumuńskim, gdzie upatruje największego potencjału do wzrostu" - czytamy w komunikacie.

Na koniec I półrocza br. w skład sieci handlowej grupy wchodziło 520 punktów handlowych (wobec 507 lokalizacji rok wcześniej), z tego 264 to sklepy zlokalizowane na terenie Polski, a 256 w krajach Unii Europejskiej i poza nią, podała firma.

CDL (CDRL) podkreśla, że zanotowało w I półroczu br. wzrost wyników na wszystkich poziomach operacyjnych.

Spółka wygenerowała 8,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o blisko 200% r/r. Przychody wyniosły 111,8 mln zł i wzrosły o 10,6% r/r. EBITDA ukształtowała się na poziomie 12,5 mln zł i wzrosła o blisko 11% r/r.

"Bardzo dobre rezultaty zanotowane w pierwszym półroczu to głównie efekt wzrostu sprzedaży i utrzymanej wysokiej marży. Dołożyliśmy wszelkich starań aby marża była na wysokim poziomie, nie robiliśmy dodatkowych przecen i intensywnych wyprzedaży, co w niektórych miesiącach przełożyło się na mniejszy przyrost obrotów w sklepach stacjonarnych. Nie przeszkodziło nam to jednak w uzyskaniu ponad 10-proc. wzrostu przychodów" - skomentował prezes Marek Dworczak, cytowany w komunikacie.

Marża na sprzedaży towarów i materiałów wyniosła w pierwszym półroczu 2018 roku 56,6% i wzrosła o 3 punkty procentowe wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus