Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Nextbike miał 1,75 mln zł zysku netto, 2,69 mln zł EBIT w II kw. 2018 r.

Udostępnij

Nextbike Polska odnotował 1,75 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2018 r. wobec 2,24 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 2,69 mln zł wobec 3,39 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,92 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 13,95 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-II kw. 2018 r. spółka miała 1,34 mln zł straty netto w porównaniu z 1,59 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 21,71 mln zł w porównaniu z 18,23 mln zł rok wcześniej.

"Spółka podsumowała także wynikowo i operacyjnie pierwsze półrocze. Raportowane przychody spółki w 1H2018 wyniosły 21,7 mln zł wobec 18,2 mln zł w 1H2017, co oznacza 19-proc. wzrost w porównywalnych okresach. NXB (NEXTBIKE) konsekwentnie realizuje strategię zwiększanie udziału sprzedaży do odbiorców prywatnych. Udział tego segmentu w przychodach ogółem wzrósł z 24% w 1H2017 r. do 27% w 1H2018 r. Raportowana EBITDA w omawianym okresie wyniosła 4,4 mln zł (wobec 6,2 mln zł w 1H2017), a strata netto 1,3 mln zł (wobec 1,6 mln zł zysku przed rokiem).W samym 2Q2018 Nextbike Polska zanotował 15,9 mln zł przychodów, 5,3 mln zł EBITDA i 1,8 mln zł zysku netto" - czytamy w komunikacie.

"Dla ułatwienia porównywalności wyników finansowych i analizy trendów spółka prezentuje dane znormalizowane, uwzględniające równomierną alokację zarówno skumulowanych przychodów, jak i marży ze zrealizowanych dostaw w poszczególnych latach kontraktu (Nextbike Polska zawiera dwa typy umów z jednostkami samorządu terytorialnego: w których przychody i marża z kontraktu rozpoznawane są liniowo w okresie kontraktu, oraz o dostawę, gdzie przychody i marża rozpoznawane są w okresie dostawy). Znormalizowane skonsolidowane przychody za 1H2018 wynoszą 21,4 mln zł (wobec 15,1 mln zł w 1H 2017), a znormalizowana skonsolidowana EBITDA 4,5 mln zł wobec 5 mln zł rok wcześniej" - czytamy dalej.

Liczba rowerów w systemach uruchomionych na dzień 30.06.2018 r. wyniosła 13,4 tys. i była o 23% wyższa od liczby rowerów w systemach zarządzanych przez spółkę w analogicznym okresie roku ubiegłego, podano także.

"Rok 2018 charakteryzuje się ponadprzeciętną liczbą ogłaszanych i rozstrzyganych przetargów. To niezwykle istotne, że na tak dynamicznie rosnącym rynku Nextbike Polska potwierdza swoją skuteczność w pozyskiwaniu nowych kontraktów i zwiększa udział w rynku do 84%. Przystępujemy do każdego przetargu z mądrze skalkulowaną ofertą, pozwalającą nam wykorzystać efekty skali i doświadczenie w pozyskiwaniu przychodów także ze źródeł prywatnych. Rok 2018 będzie dla spółki swego rodzaju okresem przejściowym. Nietypowy jest bowiem także harmonogram uruchamiania systemów. W latach poprzednich (w tym w roku 2017) większość nowych systemów uruchamiana była przed rozpoczęciem sezonu letniego. Tymczasem w bieżącym roku około 80% przyrostu floty prognozowanego do końca sezonu 2018 przypada, zgodnie z zawartymi umowami, na 2H2018. W wynikach widoczne są i będą zwiększone wydatki związane z ponownym uruchomieniem obsługiwanych dotychczas i przygotowaniem do uruchomienia nowych systemów, podniesieniem jakości usług i kontynuacją rozbudowy struktur do rozmiarów niezbędnych do jak najlepszej obsługi naszej dynamicznie rosnącej floty. Sama flota będzie natomiast pracowała na wyniki jedynie przez część trwającego sezonu" - powiedział prezes Robert Lech, cytowany w materiale.

Nextbike Polska jest numerem jeden na polskim rynku miejskich systemów rowerowych pod względem liczby rowerów (80% udziału w rynku). Spółka jest operatorem systemów rowerów miejskich w kilkudziesięciu miastach i miejscowościach w Polsce, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2017 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus