Sam segment obuwniczy, czyli marka Gino Rossi odnotował w porównaniu do ubiegłego roku spadek przychodów. Sprzedaż detaliczna i hurtowa wyniosły w styczniu łącznie 12,6 mln zł, czyli o -0,5% mniej niż analogicznym okresie 2015.  Początek roku był bardziej udany dla segmentu odzieżowego. Marka Simple zwiększyła przychody o + 3,9% do 7,7 mln zł.

Grupa odnotowała w styczniu także wyraźni wzrost rentowności. Marża na sprzedaży detalicznej wzrosła do 47,7%, czyli o 4,7%. Wyższe niż w ubiegłym roku były również marże poszczególnych segmentów. Marki Gino Rossi i Simple wypracowały w styczniu marże wysokości 42,1% (+4,1 p.p.) i 54,8% (+5,3 p.p.).

Mimo obniżenia prognoz na 2015 z 295,4 do 275,7 mln zł, optymistycznie o przyszłości grupy wypowiadają się analitycy Domu Maklerskiego Banku BPS w wydanej w grudniu 2015 rekomendacji.

„W 2016 zwiększenie powierzchni handlowej o 11% r/r do 16,2 tys. mkw przełoży się na 7% wzrost przychodów do 295 mln PLN. Uważamy, iż poprawa rentowności w części obuwniczej wpłynie na zwiększenie marży handlowej na poziomie grupy do 47%, co przy niewielkim wzroście kosztów funkcjonowania pozwoli wypracować 22,4 mln PLN EBITDA (+12% r/r) i 6,2 mln PLN zysku netto (+45% r/r). Zbliżonych dynamik na poziomie przychodów i EBITDA oczekujemy w 2017.” – wyjaśnia Marcin Stebakow.