Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Legimi podpisało umowę prowadzącą do nabycia 100% niemieckiego Readfy

Udostępnij

Legimi podpisało umowę prowadzącą do przejęcia 100% udziałów spółki Readfy GmbH pod warunkiem spełnienia świadczeń pieniężnych na rzecz strony sprzedającej do 31 stycznia 2019 r., podała spółka. 

"Podpisanie umowy jest kolejnym etapem procesu rozpoczętego w marcu 2018 roku poprzez podpisanie listu intencyjnego. Spółka następnie zawiesiła rozmowy z Readfy do czasu pozyskania alternatywnych źródeł finansowania. Spółka podjęła działania zmierzające do zapewnienia środków finansowych na sfinalizowanie procesu przejęcia" - czytamy w komunikacie.

Strony ustaliły, iż zarówno kwota, jak i warunki transakcji nie zostaną podane do publicznej wiadomości, jednakże Legimi zapewnia, iż nie odbiegają one od warunków rynkowych dla podobnych transakcji, wskazano także. 

Spółka Readfy jest właścicielem wiodącej na rynku niemieckim aplikacji do czytania ebooków w modelu freemium, tj. dającym użytkownikom możliwość darmowego czytania ebooków w zamian za wyświetlane reklamy. 

"Celem przejęcia Readfy jest zwiększenie zasięgu działalności spółki i upowszechnienie jej usługi abonamentowej na rynku niemieckim. Dzięki transakcji, emitent uzyska dostęp do szerokiej bazy użytkowników Readfy - serwis posiada 400 tys. zarejestrowanych użytkowników, z czego z aplikacji korzysta regularnie 60 tys. użytkowników miesięcznie" - czytamy dalej. 

Zdaniem zarządu Legimi, połączenie oferty Readfy z Legimi pozwoli m.in. zwiększyć potencjał monetyzacji tej bazy, dzięki sprawdzonym na rynku polskim rozwiązaniom abonamentowym. 

"Klientom Readfy zaproponowana zostanie flagowa oferta Legimi, czyli 'Czytnik za 1 euro', czego efektem ma być istotny wzrost liczby subskrybentów oferty emitenta na rynku niemieckim. Ponadto, przejęcie niemieckiego podmiotu może znacząco poprawić siłę negocjacyjną emitenta w relacjach z wydawcami na rynku niemieckim - obecnie Readfy dysponuje umowami z ponad 300 wydawcami, oferując 180 tys. tytułów w modelu reklamowym, a twórcami i udziałowcami Readfy są osoby doskonale znane na lokalnym rynku książki" - wskazano także.

Dodatkowo, Legimi rozważa implementację modelu freemium na rynku polskim na bazie doświadczeń zgromadzonych przez Readfy GmbH, co w kolejnych latach przełoży się na obniżenie bariery wejścia dla nowych klientów i pozyskanie dodatkowego źródła przychodów z reklam, podsumowano w informacji.

Legimi prowadzi internetową sprzedaż e-booków oraz czytników.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus