Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Browar Jastrzębie podtrzymuje plany debiutu na NewConnect

Udostępnij

Browar Jastrzębie podtrzymuje swoje plany wejścia na rynek NewConnect, podała spółka. Najpierw jednak przeprowadzi kampanię equity crowdfunding poprzez platformę finansowania udziałowego Beesfund, z której zamierza pozyskać do 4 mln zł na dalszy rozwój.

W ramach kampanii crowdfundingowej realizowanej poprzez platformę Beesfund, która rozpoczęła się 22 października 2018 r., spółka zaoferuje inwestorom do 17 400 000 szt. akcji, które będą stanowiły 35,15% udziału w jej kapitale zakładowym. Browar Jastrzębie będzie chciał pozyskać z tej kampanii do 4 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na wyposażenie wytwórni, w tym zakup kadzi i osprzętu browarniczego. W ten sposób spółka chce osiągnąć istotną pozycję na rynku browarów rzemieślniczych w Polsce. Kolejnym etapem rozwoju ma być debiut na rynku NewConnect, podano.

"Obecnie funkcjonujemy jako browar kontraktowy, czyli zlecamy innym browarom produkcję piwa zgodnie z opracowanymi przez nas recepturami. To ogranicza możliwości technologiczne. Inwestycja w budowę browaru pozwoliłaby na zlikwidowanie wąskiego gardła, którym niewątpliwie jest brak odpowiedniej infrastruktury. Zdecydowaliśmy się na kampanię equity crowdfunding, ponieważ uważamy, że ten model pozyskania finansowania jest dla nas najbardziej optymalnym. Pozyskane środki chcemy wykorzystać na wyposażenie naszego browaru. Naszym następnym krokiem ma być debiut na rynku NewConnect. Upublicznienie spółki na alternatywnym rynku powinno nas uwiarygodnić oraz pozwolić budować pozycję rynkową poprzez jeszcze lepszą transparentność" - powiedział prezes Piotr Piekarski, cytowany w komunikacie.

"Widzimy, że popyt na nasze piwa rośnie cały czas i zwiększenie produkcji jest krokiem, którego oczekuje od nas rynek. Szacujemy, że własny browar będzie warzył 75 tys. litrów piwa miesięcznie, co pozwoli nam zaspokoić potrzeby rynkowe i stać się czołowym graczem wśród browarów rzemieślniczych w Polsce. Zamierzamy zbudować silną więź akcjonariuszy z browarem, budując wokół niego społeczność ludzi, którzy chcą być nie tylko najlepszymi ambasadorami naszej marki, ale przede wszystkim dołączyć do piwnej rewolucji, która zmienia rynek browarniczy w Polsce" - dodał Piekarski.

Akcje spółki można nabywać od 22 października 2018 r.

Browar Jastrzębie to spółka działająca w branży piwowarskiej.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus