Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Hiszpański oddział Orange wybrał Comarch do implementacji rozwiązania BSS

Udostępnij

CMR (COMARCH) został wybrany przez hiszpański oddział Orange do implementacji kompleksowego rozwiązania BSS obejmującego fakturowanie, opłaty i zarządzanie dochodami, podała spółka. Wdrożenie ułatwi procesy data miningu, terminowego dostarczania dokumentów finansowych, potwierdzania płatności oraz naliczania opłat.

Comarch BSS pomoże Orange X w dostarczeniu platformy oferującej chmurowe usługi cyfrowe dla małych i średnich przedsiębiorstw (small and medium enterprises, SMEs). W projekt zaangażowanych jest wielu partnerów firmy Orange, co wprowadza konieczność przeprowadzenia rozbudowanych prac integracyjnych, podano.

"Nasz system jest doskonale przystosowany do obsługi fakturowania usług w chmurze oraz współpracy z licznymi partnerami, w związku z czym idealnie pasował do potrzeb Orange X" - powiedziała Managing Director w hiszpańskim oddziale Comarch Dorota Zimny, cytowana w komunikacie.

"Orange X potrzebował systemu fakturującego, który wspierałby funkcjonalności zarządzania dochodami z nowych usług i uwzględniał szczególne potrzeby rynku SMEs. Niezwykle ważne były w tym wypadku opcje naliczania opłat w czasie rzeczywistym, wsparcie dla budowania nowych modeli biznesowych z partnerami oraz efektywna monetyzacja. Dla firm chcących osiągnąć sukces na rynku cyfrowych usług są to funkcjonalności absolutnie kluczowe i byliśmy pod dużym wrażeniem tego, jak Comarch podchodzi do ich tworzenia i implementacji" - dodał CTIO w Orange X José María San José.

Comarch został wybrany przez hiszpański oddział Orange na początku 2018, a system Comarch BSS został wdrożony we wrześniu. Comarch może poszczycić się długą historią współpracy z grupą Orange, wspierając w tej chwili projekty realizowane w Polsce i Luksemburgu, podano także.

"Ekosystem Orange X w swoim zamierzeniu ma opierać się na trzech filarach: 1) cyberbezpieczeństwie, przez zabezpieczanie przed atakami na komputery i urządzenia przy pomocy wirtualnych sieci, 2) cyfryzacji, w celu błyskawicznego wdrażania nowych usług chmurowych i 3) współpracy, by usprawniać procesy komunikacji między kontraktorami i współpracownikami dzięki systemowi wideokonferencyjnemu oraz opartej na chmurze centrali" - podsumowano.

Comarch S.A. specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,1 mld zł w 2017 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus