Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Orange Polska zwiększył całkowitą liczbę klientów mobilnych do 16,696 mln

Udostępnij

OPL (ORANGEPL) zwiększył całkowitą liczbę klientów mobilnych do 16,696 mln, co oznacza wzrost o 7% r/r, podał operator.

„W II kw. kontynuowaliśmy strategię intensywnych działań marketingowych. Całkowita liczba klientów mobilnych zwiększyła się o ponad 400 tys.; w ujęciu rocznym o 7%. W segmencie abonamentowym utrzymała się znakomita dynamika komercyjna: 222 tys. przyłączeń netto (trzeci kolejny kwartał, w którym przekroczony został poziom 200 tys.). Wzrost ten rozłożył się pomiędzy poszczególne grupy klientów: użytkowników telefonów komórkowych, mobilnego Internetu i telemetrii (M2M). W segmencie usług przedpłaconych utrzymała się korzystna dynamika z I kw., a przyłączenia netto osiągnęły 209 tys. (najwyższy poziom od wielu lat). Do wzrostu przyczyniło się uatrakcyjnienie ofert we wszystkich segmentach (wsparte skuteczną komunikacją) oraz akcja marketingowa zachęcająca klientów abonamentowych i klientów usług stacjonarnych do korzystania z usług przedpłaconych" – czytamy w komentarzu do wyników.

Liczba klientów korzystających z sieci LTE wyniosła 3,2 mln, co oznacza wzrost w drugim kwartale o blisko 32% względem 1 kw. 2016. Udział technologii LTE w całkowitej mobilnej transmisji danych przekroczył 53%. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w mobilnym segmencie abonamentowym utrzymuje się na poziomie powyżej 100% r/r, podano również.

„Zagregowany wskaźnik ARPU z usług mobilnych obniżył się w 2 kw. o 8,2% r/r – znacznie więcej niż w poprzednim kwartale. Pogorszenie trendu dotyczyło głównie segmentu usług przedpłaconych: wskaźnik ARPU z tych usług spadł w ujęciu rocznym o 7,8%, wobec wzrostu o 2,5% (r/r) w poprzednim kwartale. Do zmiany dynamiki przyczyniło się głównie rozwodnienie wskaźnika ARPU w wyniku wspomnianej wyżej akcji marketingowej oraz niższy wzrost ruchu przychodzącego. Wskaźnik ARPU z usług abonamentowych obniżył się o 11,4% r/r (wobec spadku o 10,3% w 1 kw.), co miało związek głównie ze zmianą struktury klientów (rosnący udział umów tylko z kartą SIM i umów ratalnych) oraz utrzymującą się presją cenową (głównie w segmencie klientów biznesowych)" – czytamy dalej.

Liczba przyłączeń netto klientów ofert konwergentnych (33 tys.) była nieznacznie niższa niż w 2 kw. 2015 (36 tys.). Łączna liczba usług, z których korzystają ci klienci, wyniosła 3,4 mln, co oznacza, że średnio każdy klient korzysta z ponad czterech usług, wskazano również.

„W segmencie stacjonarnego Internetu, utrata klientów netto (22 tys.) była niższa niż w ostatnich kilku kwartałach. Liczba przyłączeń netto dla usług o dużej szybkości dostępu (VDSL i FTTH) osiągnęła w 2 kw. poziom 43 tys. i była nieznacznie niższa niż w 1 kw. (50 tys.). Udział usług szybkiego Internetu w całkowitej bazie klientów (z wyłączeniem CDMA) wynosi obecnie 20% wobec 11% przed rokiem. W segmencie stacjonarnych usług głosowych, postępował strukturalny trend spadkowy, lecz zmniejszyła się jego dynamika: utrata łączy netto wyniosła 61 tys. wobec 74 tys. w 1 kw. 2016" – podano również.

Operator wskazał ponadto na niższą utratę liczby stacjonarnych łączy głosowych, na poziomie 61 tys. w minionym kwartale (wobec - 74 tys. w 1 kw. 2016).

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus