Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CDRL ma wstępne umowy nabycia 90% udziałów w białoruskiej grupie West Ost Union

Udostępnij

CDL (CDRL) zawarł warunkowe umowy nabycia większościowego pakietu udziałów w spółce pn. "Handlowo-Przemysłowa Grupa West Ost Union" z siedzibą na Białorusi, posiadającą sieć sklepów z artykułami dla dzieci od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) i 4 osób fizycznych, podała spółka. CDR liczy na podpisanie ostatecznej umowy nabycia udziałów w ciągu 4-6 tygodni.

"Zarząd emitenta informuje, że 30 listopada 2018 r., zawarł z ze sprzedającymi - Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju oraz czterema osobami fizycznymi warunkowe umowy nabycia 90% udziałów spółki. Umowy zostały zawarte z zastrzeżeniem spełnienia warunków zawieszających w nich określonych. Najistotniejszym warunkiem zawieszającym wskazanym w umowach jest uzyskanie zgody białoruskiego organu antymonopolowego na nabycie przez emitenta udziałów spółki" - czytamy w komunikacie. 

Po spełnieniu się wszystkich warunków zawieszających, emitent zawrze ze sprzedającymi ostateczne umowy sprzedaży udziałów oraz dokona zapłaty ceny sprzedaży, podano także. 

CDRL szacuje, że ziszczenie warunków zawieszających określonych w umowach oraz zawarcie umów ostatecznych powinno nastąpić w terminie 4-6 tygodni od daty niniejszego raportu. 

CDRL podał kilka dni temu, że uzgodnił istotne warunki zakupu większościowego pakietu udziałów w spółce "Handlowo - Przemysłowa Grupa West Ost Union", a łączna cena sprzedawanych udziałów wynosi 6,39 mln USD. Nabywana spółka posiada na terenie Białorusi 46 sklepów, z czego 17 w samym Mińsku. Przedmiotem jej oferty są wszystkie grupy produktów dla dzieci od urodzenia do 12 lat, w tym żywność dla niemowląt, pieluchy, akcesoria dla noworodków, kosmetyki dla dzieci, wózki, odzież, obuwie, zabawki, bajki i literatura edukacyjna.

CDRL zamierza sfinansować transakcję ze środków własnych lub przy wykorzystaniu zewnętrznych źródeł finansowania, w tym z emisji obligacji.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus