Baza klientów spółki LVC (LIVECHAT) wzrosła o 312 firm w lipcu. Według stanu na 1 sierpnia, z jej rozwiązania korzystało 16 204 firm z ponad 140 krajów., podała spółka.

„W lipcu liczba klientów stosujących nasze rozwiązanie zwiększyła się o ponad 300. Oznacza to, że już ponad 16 tys. firm wykorzystuje nasze rozwiązanie, żeby efektywnie komunikować się ze swoimi klientami odwiedzającymi ich strony internetowe" – powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie. Przed rokiem rozwiązanie LiveChat wykorzystywało 11 515 klientów, co oznacza, że ich liczba wzrosła o 40,7% w ciągu dwunastu miesięcy.

Liczba klientów bezpośrednio przekłada się na dynamiczny wzrost wyników spółki. Zysk netto LiveChat Software w 2015 roku obrotowym (zakończonym 31 marca) wyniósł 28,07 mln zł (wzrost o 51,3 %r/r). Skonsolidowane przychody spółki wzrosły o 60,5% do 53,03 mln zł a zysk EBITDA o 50,5% do 36,16 mln zł.

Rozwiązania  LiveChat Software  wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy's, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu 2014 r.