Strategia Banku Handlowego na lata 2019-2021 zakłada utrzymywanie w tym okresie wskaźnika zwrotu z kapitału (ROE) powyżej 10%, o ile nie będą miały miejsca przyszłe zdarzenia prawne, regulacyjne lub podatkowe, które będą mogły mieć wpływ na osiągnięcie tego wskaźnika, podał bank.

"Głównym założeniem strategii jest wzrost działalności klientowskiej, która ma przyczynić się do osiągnięcia następujących celów finansowych:

•             Wysoki jednocyfrowy średnioroczny wzrost wolumenów kredytowych w segmencie bankowości detalicznej i średni jednocyfrowy średnioroczny wzrost wolumenów kredytowych w segmencie bankowości instytucjonalnej;

•             Wysoki jednocyfrowy średnioroczny wzrost przychodów na działalności klientowskiej;

•             Utrzymywanie wskaźnika ROE powyżej 10% w okresie 2019 - 2021, o ile nie będą miały miejsca przyszłe zdarzenia prawne, regulacyjne lub podatkowe, które będą mogły mieć wpływ na osiągnięcie tego wskaźnika" - czytamy w komunikacie.

Bank podkreślił, że będzie wdrażał nowe inicjatywy strategiczne w segmencie klientów instytucjonalnych i detalicznych.

"Jednocześnie bank będzie wykorzystywał dotychczasowe przewagi konkurencyjne dla uzyskania wzrostu w następujących obszarach: niezabezpieczone kredyty detaliczne, wymiana walutowa i zarządzanie gotówką, usługi Wealth Management oraz oferta dla klientów poszukujących globalnego partnera finansowego" - czytamy dalej.

Po wynikach za III kw. br. BHW (HANDLOWY) podtrzymał deklarację osiągnięcia w tym roku ROE na poziomie powyżej 10%.

ROE w trzecim kwartale br. wyniosło 10,2% wobec 7,4% rok wcześniej.

Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie - najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r.