Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Hollywood mocno rośnie w Niemczech

Udostępnij

Niemiecka spółka Grupy Hollywood (HTS Targatz) rozpoczęła dzisiaj obsługę 7 placówek służby zdrowia, działających w ramach sieci Paul Gerhardt Diakonie. Trzyletni kontrakt obejmuje zarówno usługi pralnicze, jak również wypożyczenie bielizny pościelowej i odzieży medycznej, a jego szacowana wartość przekracza 3,4 mln EUR (około 15 mln PLN).

Pozyskany kontrakt cieszy nas tym bardziej, że dotyczy sieci placówek, w ramach której funkcjonuje już dwóch dotychczasowych klientów Grupy Hollywood w Niemczech. To potwierdza nasze przewagi konkurencyjne, w tym jakość naszych usług i ich atrakcyjność cenową – komentuje Paweł Mielczarek, Wiceprezes Zarządu ds. Handlowych HLD (HOLLYWOOD).

Zamierzamy w najbliższych kwartałach wyraźnie zwiększyć wartość biznesu za granicą, zarówno poprzez pełne wykorzystanie mocy naszej niemieckiej spółki, jak również poprzez eksport usług na rynek niemiecki i skandynawski, głównie w oparciu o nasze zakłady, zlokalizowane w Stargardzie, Poznaniu i Gdyni – dodaje Wiceprezes Mielczarek.

Sprzedaż Grupy Hollywood zrealizowana poza Polską po trzech kwartałach 2018 roku wynosi około 18 mln PLN. Nowe kontrakty zagraniczne mogą zatem skokowo zwiększyć tę wartość. Już jednak teraz Grupa Hollywood ma czym się pochwalić, jeśli chodzi o trendy wynikowe. O ponad 31% w ujęciu rok do roku, do 12,9 mln PLN, wzrósł w trzech kwartałach 2018 roku jej wynik EBITDA, a skonsolidowany zysk operacyjny (2,1 mln PLN) był o 306% wyższy rdr. W odróżnieniu od sytuacji sprzed roku w samym trzecim kwartale wynik operacyjny był już dodatni. Co więcej, o 4 pkt. proc. wzrosła marża EBITDA, do 14,5%. 

Co istotne stopniowo zwiększamy rentowność po przejściowych latach 2016-2017, w których negatywnie odczuwaliśmy szereg czynników zewnętrznych. Obecnie rynkowe ceny usług rosną w ślad za wzrostem kosztów pracy w sektorze, a Grupa Hollywood jest tu na uprzywilejowanej pozycji ze względu na profesjonalne systemy zarządzania, automatyzację procesów oraz ciągłą optymalizację operacyjną. Systematycznie zwiększamy też udział bardziej zaawansowanej usługi wynajmu tekstyliów z pełnym serwisem w miksie produktowym, a taka bardziej zaawansowana usługa również wspiera nasze wyniki – mówi Krzysztof Cetnar, Członek Zarządu ds. Finansowych w Hollywood S.A.

Warto zauważyć, że Grupa Hollywood wygenerowała w okresie styczeń-wrzesień br. blisko dwukrotnie wyższe przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej. Przekroczyły one 9,2 mln PLN.

Wśród naszych celów jest również maksymalizacja cash flow oraz zdrowy rozwój organiczny przy optymalnej strukturze finansowania. Z optymizmem patrzymy na kolejne okresy – mówi Wiceprezes Cetnar.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus