Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CDRL podsumowuje sprzedaż w Polsce w 2018 roku. Przychody w grudniu w kanale e-commerce wyższe o 47% r/r

Udostępnij

Grupa CDRL, notowany na GPW producent i dystrybutor odzieży dziecięcej, zanotował w grudniu wzrost przychodów we wszystkich kanałach sprzedaży w Polsce. Przychody osiągnięte w krajowej sieci detalicznej wyniosły 16,3 mln zł, a w polskim sklepie internetowym 2,2 mln zł. Oznacza to wzrost o odpowiednio 5 proc. i 47 proc. rdr.

- Zakończyliśmy 2018 rok dobrymi wynikami, które są efektem stabilnego, organicznego wzrostu naszej sieci. Dostarczamy naszym klientom starannie zaprojektowane kolekcje, które cechują się wysoką jakością i pięknym designem. Rodzice doceniają naszą pracę i chętnie wracają po kolejne produkty. – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL

Narastająco, przez 12 miesięcy spółka zanotowała łącznie 173,6 mln zł przychodów ze sprzedaży w Polsce. W polskiej sieci detalicznej wypracowała 151,6 mln zł, w kanale e-commerce 22,0 mln zł. W stosunku do 2017 roku wyniki te były wyższe o odpowiednio 3 proc. i 34 proc.

Dnia 27 grudnia 2018 roku spółka CDRL nabyła 90 proc. udziałów w Handlowo – Przemysłowej Grupie West Ost Union z Białorusi, zarządzającej siecią supermarketów Buslik. Przejmowany podmiot generuje ponad 65 mln USD przychodów i powyżej 2 mln USD EBITDA. Grupa West Ost Union posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, żywność, akcesoria dla niemowląt, kosmetyki, zabawki i meble. Łączna cena sprzedawanych udziałów wyniosła 6,4 mln USD. Spółka chce sfinansować transakcję ze środków własnych lub przy wykorzystaniu zewnętrznych źródeł finansowania, w tym z emisji obligacji. Przejęcie kontroli nad nowym podmiotem w Grupie nastąpiło 1 stycznia 2019 roku.

- Przejęcie supermarketów Buslik jest dla naszej spółki przełomowym wydarzeniem. Ta transakcja spowodowała, że zwiększyliśmy rozmiar Grupy blisko dwukrotnie, a także rozszerzyliśmy asortyment. Akwizycja na Białorusi otworzyła nam drzwi do ekspansji państw ościennych, jak Rosja czy Kazachstan. Widzimy ogromny potencjał dla monobrandu Coccodrillo i Buslik w tych krajach. – dodaje Dworczak

28 grudnia spółka wyemitowała trzyletnie obligacje na okaziciela serii B o wartości 8,9 mln zł. Decyzja o emisji została podjęta w ramach Programu Emisji Obligacji przyjętego przez spółkę dnia 23 listopada 2018 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus