Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Vivid szuka projektów, które w szczycie dadzą do kilkunastu mln zł zysku rocznie

Udostępnij

VVD (VIVID) poszukuje projektów gier, które w swoim szczycie popularności mogą generować od kilku do kilkunastu milionów zysku rocznie, poinformował ISBnews prezes Remigiusz Kościelny.

"Każdy z trzech zapowiedzianych już tytułów ma szanse na duży międzynarodowy sukces. Poszukujemy projektów, które w swoim szczycie mogą generować od kilku do kilkunastu milionów zysku rocznie. Trzeba pamiętać, że gry mobilne free to play mogą uzyskać maksymalne przychody często po 2, a nawet 3 latach" - powiedział ISBnews Kościelny.

Wskazał, że Vivid Games w ramach programu wydawniczego przeanalizował dotychczas ponad 150 projektów od różnych producentów.

"W ciągu najbliższych lat chcemy zbudować portfolio kilkunastu topowych tytułów mobilnych, które będą przynosiły nam stałe przychody i zyski. W przypadku gier mobilnych, cykl życia gry jest dłuższy i wynosi nawet kilka lat" - stwierdził szef studia.

W jego ocenie, model wydawniczy daje spółce dużo większą elastyczność przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej dochodowości (40-60% zysków zostaje w Vivid Games) i dywersyfikacji ryzyka.

"Projekty, która do nas trafiają są w decydującej części gotowe. Nasze zadanie polega na dokończeniu prac produkcyjnych nad grą czy praca nad monetyzacją" - podsumował Kościelny.

Wcześniej Vivid Games zapowiedział premiery 5 nowych tytułów w 2017 r. i budowę w ciągu 3 lat portfolio kilkunastu gier free to play (F2P), zapewniające wydawcy 40-60% udziału w przychodach.

Premiera "Heroes of Nox" ("Nox Raiders") w ramach działalności wydawniczej na platformach iOS, Android oraz Facebook zaplanowana jest na IV kwartał 2016 r. W I kwartale 2017 r. na platformę iOS i Android trafi "Metal Fist" .

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus