Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody krajowej sieci detalicznej i kanału e-commerce marki Coccodrillo wyniosły w styczniu 13,6 mln zł

Udostępnij

W styczniu CDL (CDRL) wypracowała 11,3 mln zł przychodów w polskiej sieci detalicznej i 2,3 mln zł przychodów w krajowym kanale e-commerce. To nieznaczny spadek wobec ubiegłorocznych wyników, które wyniosły odpowiednio 11,7 mln zł i 2,6 mln zł. Jednocześnie przychody uzyskane w sklepie internetowym to drugi najwyższy wynik w historii spółki.

- Od początku roku utrzymaliśmy stabilny poziom przychodów w krajowej sieci detalicznej. Zaobserwowany spadek w kanale e-commerce wynika z wysokiej bazy w styczniu 2018 roku, kiedy zanotowaliśmy rekordowe przychody w tym segmencie. W kolejnych miesiącach skoncentrujemy się na konsolidacji nowo przejętych podmiotów i ekspansji zagranicznej, głównie na rynki wschodnie, tj. Rosję, Białoruś i Kazachstan. Widzimy tam ogromny potencjał, a rynek jest jeszcze nienasycony. Przejęcie sieci Buslik stworzyło okazję do budowy pozycji na terenie Euroazjatyckiej Unii Celnej. – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL

Na początku bieżącego roku grupa CDRL dokonała zakupu 75,9 proc. udziałów spółki DPM (poprzednio: Handlowo – Przemysłowej Grupie West Ost Union) z Białorusi, zarządzającej siecią supermarketów Buslik – lidera sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych w tym kraju. Sieć Buslik posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble.

W styczniu CDRL objęło 69 proc. udziałów w spółce odzieżowej Lemon Fashion i 40 proc. udziałów w Sale Zabaw Fikołki. Lemon Fashion jest pierwszą marką odzieży dziecięcej w Polsce dedykowaną aktywności fizycznej dzieci. Spółka jest projektantem, producentem i dystrybutorem ubrań pod markami Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoriów marki Petit Bijou. Dzięki zaangażowaniu w Sale Zabaw Fikołki, Spółka pozyskała nowy kanał dotarcia do swoich klientów. W ramach współpracy ze spółką Sale Zabaw Fikołki, prowadzone są 2 sklepy oraz 5 cornerów sprzedażowych pod marką Coccodrillo. W planach do końca 2021 roku, jest zwiększenie lokalizacji sklepów i cornerów pod brandem Coccodrillo, a tym samym sal zabaw Fikołki do 30.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus