Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gazeta Wyborcza ma już ponad 170 tysięcy prenumeratorów cyfrowych

Udostępnij

170 549 – tyle było aktywnych prenumerat cyfrowych, czyli dostępów do serwisów internetowych i aplikacji Wyborcza.pl na koniec grudnia 2018 r. To kolejny sukces zespołu „Gazety Wyborczej”, który od 5 lat nie tylko jest liderem w procesie cyfryzacji prasy w Polsce, ale również znajduje się w czołówce europejskich tytułów rozwijających ofertę płatnej subskrypcji cyfrowej.

Od stycznia do grudnia 2018 r. grono prenumeratorów Wyborcza.pl zwiększyło się o kolejne 37 tysięcy. Liczba dostępów zakupionych w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej” wzrosła o 31% w skali roku przy jednoczesnym zwiększeniu ARPU – wskaźnika określającego średni przychód na użytkownika. Łącznie w całym 2018 r. użytkownicy Wyborcza.pl podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji „Gazety Wyborczej”. Dzięki temu w minionym roku już ponad 20% przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności.

- Świetny wynik „Gazety Wyborczej” w zakresie prenumerat cyfrowych na koniec 2018 r. to nie tylko imponujące liczby – to przede wszystkim stojący za nimi odbiorcy, którzy systematycznie korzystają z naszych treści. Każda wykupiona subskrypcja jest dla nas niezwykle ważna, bo nie dość że pozwala istnieć „Gazecie Wyborczej”, to jest też sygnałem, że w Polsce z tygodnia na tydzień rośnie liczba osób, którym sprawy publiczne i podstawowe wartości - demokracja, wolność słowa, tolerancja - nie są obojętne. Uważam, że sukces „Gazety Wyborczej” to wspaniała wiadomość nie tylko dla całej branży wydawniczej i dziennikarstwa, ale również dla wszystkich świadomych obywateli – komentuje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

W 2018 r. zespół Wyborcza.pl stawiał na budowę i podtrzymywanie długoterminowych relacji z odbiorcami – kwartalne, półroczne i roczne prenumeraty cyfrowe stanowiły 87% wszystkich aktywnych dostępów. W 2019 r. lojalizacja użytkowników będzie priorytetem w działaniach zespołu, stąd w ramach zmian w ofercie prenumeraty cyfrowej „Gazeta Wyborcza” zachęca użytkowników do korzystania z subskrypcji autoodnawialnych, znanych z platform takich, jak Netflix czy Spotify, oferując je w atrakcyjnych cenach. Już w 2018 r. liczba transakcji automatycznych wzrosła aż o 79%. Zespół Wyborcza.pl intensywnie pracuje też nad zwiększeniem komfortu użytkowników podczas korzystania z serwisu oraz nad narzędziami do poprawiania efektywności biznesu subskrypcyjnego, m.in. w ramach projektu „Harmony” realizowanego dzięki dofinansowaniu z funduszu Google Digital News Initiative.

 

Pełna treść komunikatu prasowego Gazeta Wyborcza ma już ponad 170 tysięcy prenumeratorów cyfrowych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus