Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cherrypick Games rozpoczął testy Crime Stories

Udostępnij

Crime Stories, najnowsza gra Cherrypick Games z gatunku visual novel, trafiła dzisiaj do fazy softlaunch. Studio przetestuje tytuł na terenie Nowej Zelandii, Irlandii i Malty. Przy tej okazji po raz pierwszy zastosuje narzędzia z zakresu tzw. maszynowego uczenia do analizy zachowań graczy, co pozwoli dokładnie sprawdzić ich zainteresowanie grą oraz lepiej poznać oczekiwania docelowej grupy odbiorców Crime Stories.

- Już pierwsze testy Crime Stories potwierdziły nam, że gra ma duży potencjał i bardzo podoba się graczom. Jej odbiorcami są głównie kobiety w wieku 35+. Dajemy im możliwość wcielenia się m.in. w rolę agentów wydziału kryminalnego. Co ciekawe, od ich indywidualnych decyzji będą zależały losy bohaterów i przebieg śledztwa – przez to gracz stanie się współtwórcą scenariusza rozgrywki. – informuje Marcin Kwaśnica, prezes CHP (CHERRY).

Główną autorką książek do Crime Stories jest Lisa Brunette, czołowa pisarka w sektorze gier, która oprócz tradycyjnych serii książek, ma na swoim koncie także powieści z gatunku visual novel. Lisa współpracowała m.in. z Pixelberry Studios w jej popularnej grze Choices, która od wydania wygenerowała ok. 140 mln USD. – Do współpracy przy pisaniu książek pozyskaliśmy wielu doświadczonych pisarzy, którzy stworzyli bardzo ciekawe historie i zagadki kryminalne. Książki nawiązują do tych, które zajmują pierwsze miejsca na liście bestsellerów np. New York Times. W naszej grze sensacyjna intryga i tempo thrillera idą ze sobą w parze, co czyni z niej doskonałą propozycję dla miłośników visual novel, czyli książek interaktywnych. Prace pisarskie postępują dużo szybciej niż zakładaliśmy pierwotnie. – dodaje Marcin Kwaśnica.

Rozpoczęta dziś faza soft-launch potrwa od trzech do sześciu miesięcy. Przez ten czas tytuł przejdzie trzy etapy testów. W pierwszej kolejności Cherrypick Games sprawdzi stopień zainteresowania graczy tematyką gry, następnie wyselekcjonuje najlepsze materiały reklamowe i przeprowadzi testy na zwiększenie retencji. W ostatniej fazie studio skoncentruje się głównie na dopracowaniu monetyzacji gry. – Oprócz darmowych wyborów, w grze będą też dostępne płatne opcje dodatkowe, które dostarczą graczom więcej satysfakcji. W momencie globalnej premiery w Crime Stories ma być dostępnych 10-12 książek. Gracze z wybranych rynków, którym dziś udostępniliśmy tytuł, poznają na razie cztery książki, systematycznie będziemy dokładać kolejne rozdziały. Obecnie pracujemy nad dodaniem do istniejącej gry monetyzacji subskrypcyjnej. – dodaje prezes Cherrypick Games.

Premiera Crime Stories nastąpi w III kwartale 2019 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus