Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PrimeBit Games wchodzi na chiński rynek

Udostępnij

PrimeBit Games, notowany na NewConnect deweloper gier, podpisał umowę wydawniczą z Martian Interactive Entertainment Ltd. W ramach współpracy partner odpowie za wydanie tytułów studia w Chinach, a także niezbędne tłumaczenia, adaptację, marketing oraz dystrybucję gier. Pierwsza produkcja trafi do odbiorców tego rynku na początku drugiego kwartału br. 

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się nawiązać współpracę z doświadczonym partnerem. Chcemy budować pozycję spółki na tym rynku i rozwijać kolejne tytuły. Zaczynamy od Freddy Adventure, ale następne gry wpisaliśmy już do harmonogramu. Wejście na ten rynek to jeden z elementów naszej strategii, liczymy, że pozytywnie przełoży się to na przyszłe wyniki – mówi Michał Ręczkowicz, prezes PBT (PBGAMES).

Martian Interactive Entertainment zostało założone w 2013 roku - to chiński producent i wydawca gier na platformy mobilne. Wewnętrzne studio projektowe spółki posiada bogate portfolio własnych produkcji, które znalazły się w top listach sklepu Apple oraz najważniejszych sklepach na Androida. Współpraca z PrimeBit Games zakłada wydanie w Chinach gier polskiego producenta na platformy mobilne i PC.

Chiny są obecnie największym rynkiem gamingowym na świecie. Według raportu NewZoo jego wartość szacowana jest na ponad 34 miliardy dolarów. Największą popularnością cieszy się segment gier mobilnych, gdzie liczba graczy wynosi 459 milionów, czyli tyle ile w Stanach Zjednoczonych i Japonii razem. Chiński rynek gier mobilnych przynosi ok. 25 proc. światowych przychodów z tego segmentu.

W lutym PrimeBit Games poinformował o intensyfikacji działań w obszarze portingu gier, wszystkie tytuły dostępne w portfolio spółki zostaną przeniesione na Nintendo Switch. Pierwsza z nich, Magic Nations, zadebiutowała w styczniu br. i została bardzo dobrze przyjęta przez graczy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus