Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Wittchen wzrósł w 2018 r. o 42% r/r do 31 mln zł

Udostępnij

Wittchen wypracował w 2018 r. 31 mln zł zysku netto w porównaniu do 21,9 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody spółki były w ubiegłym roku równe 245 mln zł, natomiast zysk operacyjny 38 mln zł. W 2017 r. była to odpowiednio: sprzedaż na poziomie 215 mln zł i EBIT równy 34,8 mln zł.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu WTN (WITTCHEN) do akcjonariuszy.

Szanowni Państwo,

Mam przyjemność przekazać Państwu raport roczny z działalności Grupy Kapitałowej Wittchen S.A. („Grupa”) oraz spółki Wittchen S.A. („Spółka”) za 2018 rok.  

Rok 2018, w którym zrealizowaliśmy 245 mln zł przychodów, był kolejnym okresem rozwoju naszej Grupy poprzez poszerzanie dostępności naszych produktów w oparciu o strategię rozwoju organicznego głównego segmentu, którym jest handel detaliczny. Mimo trudnego okresu, w którym wprowadzony został zakaz handlu w niektóre niedziele, osiągnęliśmy wzrost przychodów detalicznych wynoszący 18% i przekraczający wzrost powierzchni naszych salonów, których w 2018 roku otworzyliśmy dwanaście. W chwili obecnej nasza sieć sprzedaży obejmuje już 100 punktów detalicznych. Realizacja tych wyników była możliwa dzięki niezmiennie wysokiej jakości produktom cieszącym się uznaniem w oczach naszych klientów jak i dzięki poziomowi obsługi procesu sprzedażowego, który wspiera doświadczenie zakupowe odbiorców zarówno w kanale tradycyjnym jak i kanale on-line. Otrzymane nagrody (I miejsce w rankingu Ceneo Zaufany Sklep 2018 rok w kategorii Moda i dodatki, 2 miejsce klasyfikacji ogólnej w konkursie KoszykRoku.pl) potwierdzają nasze dobre przygotowanie do zmian zachodzących na rynku, gdzie handel elektroniczny zyskuje coraz większe znaczenie, szczególnie w okresie zmniejszającej się liczby dni dostępnych do sprzedaży dla handlu tradycyjnego.

W 2018 roku kontynuowaliśmy rozwój zagraniczny w kanale e-commerce oraz poprzez sklepy partnerskie w Rosji i na Ukrainie realizując wzrost przychodów zagranicznych o połowę. W ramach tej strategii zamierzamy rozpocząć sprzedaż internetową na rynku czeskim w 2019 roku, jednocześnie poszukując odpowiednich miejsc na flagowe salony własne naszej marki w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nieustanna praca nad produktem i dostępnym asortymentem, rosnąca siła zakupowa oraz korzystny układ kursów walutowych pozwolił na zwiększenie marży brutto o 2,2 p.p. w 2018 roku. Opisany wzrost marży został przez nas wykorzystany między innymi na wsparcie inwestycji na rynkach zagranicznych, charakteryzujących się wyższym kosztem pozyskania klienta oraz w nowe kanały marketingowe, takie jak między innymi telewizja czy radio, kształtujące postrzeganie naszej marki. W efekcie, przy zwiększonym poziomie wydatków, rentowność EBITDA pozostała na niemalże niezmienionym, wysokim poziomie 18,6%, a sama EBITDA wyniosła 45,5 mln zł.

Aby wspierać rozwój w kraju i zagranicą zdecydowaliśmy się poszerzyć nasze zdolności logistyczne i na początku 2019 roku rozpoczęliśmy inwestycję w rozbudowę centrum logistycznego w Palmirach pod Warszawą, która powinna co najmniej dwukrotnie powiększyć posiadaną przez nas powierzchnię magazynową, a dzięki nowoczesnym rozwiązaniom w jeszcze większym stopniu przyczynić się do wzrostu powierzchni dostępnej do składowania.

Ubiegły rok przyniósł nam też pozytywne wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w zakresie podatków. Postępowania odwoławcze nie są jeszcze zakończone, w związku z czym te rozstrzygnięcia nie znalazły odzwierciedlenia w wyniku 2018 roku. W porównaniu z rokiem 2017, na który wpływ miały niekorzystne i w naszej opinii niezasadne wyroki podatkowe oraz ujemnie różnice kursowe, w 2018 roku zrealizowaliśmy nie tylko rekordowe przychody i wynik EBITDA, ale także rekordowy zysk netto w wysokości 31 mln zł. Jak w latach poprzednich przeznaczyliśmy znaczną część wypracowanego zysku na wypłatę dywidendy akcjonariuszom za 2017 rok w kwocie 0,84 zł na akcję.

Zamierzamy kontynuować obecną politykę zrównoważonego rozwoju organicznego poszerzając naszą sieć detaliczną o kolejne salony, a sieć on-line o kolejne kraje, zawsze stawiając w centrum naszej uwagi klienta i produkt, który do niego kierujemy, wierząc, że zaprocentuje to wzrostem wartości naszej Spółki dla Akcjonariuszy. 
 
Z poważaniem,

Jędrzej Wittchen 

Szczegółowe dane finansowe Wittchen są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus