Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

EastSideCapital zmienia nazwę i ogłasza nową strategię

Udostępnij

Giełdowa spółka – EastSideCapital SA ogłasza zmianę strategii pod nową nazwą – Falcon Games SA. Spółka rozpocznie działalność na rynku gamingowym. W pierwszej kolejności skoncentruje się na współprodukcji i produkcji tytułów przeznaczonych na komputery stacjonarne oraz działalności w branży wydawniczej. Na czele spółki stanął nowo powołany prezes zarządu – Marcin Kostrzewa.

- Całkowita zmiana strategii jest odpowiedzią na dynamicznie zmieniającą się sytuację gospodarczą wspartą gruntowną analizą rynku i potrzeb klientów oraz inwestorów. Symbolem nowego otwarcia jest zmiana nazwy firmy z ESC (EASTSIDE) na Falcon Games, która ma jednoznacznie zidentyfikować spółkę jako podmiot działający w branży gier – informuje Marcin Kostrzewa, prezes Falcon Games SA

- Jesteśmy przekonani, że doświadczenie i bogaty know-how całego zespołu, od wielu lat, pośrednio lub bezpośrednio związanego z branżą gier, jest solidną podstawą do dynamicznego rozwoju Falcon Games. Pierwszych przychodów z gier oczekujemy jeszcze w 2019 r. Szczególny potencjał dostrzegamy w produkcjach z gatunku symulatorów, w których widzimy szansę na odniesienie ponadprzeciętnego sukcesu.  W dodatku planujemy wejście w segment gier konsolowych i mobilnych. Prowadzimy pracę nad projektem dedykowanym na platformę Nintendo Switch. Uważam, że jest to wciąż niezagospodarowana w pełni nisza o globalnym zasięgu, w której nasze produkcje mogą stanowić atrakcyjną propozycję dla graczy. Oferta gier na konsolę Nintendo jest znacznie uboższa niż na pozostałe platformy. Chcemy umożliwić graczom dostęp do produkcji z gatunków, w które dotychczas mogli zagrać tylko na konsolach konkurencji – dodaje Marcin Kostrzewa

Do końca 2019 spółka chce wydać pierwsze projekty zewnętrznych producentów gier oraz ułożyć stabilny harmonogram wydawniczy na lata 2020-2021. Przyjęty plan zakłada wydawanie od 3 do 6 gier rocznie. Spółka będzie także pełnić funkcję współwydawcy przy wybranych produkcjach – pierwsze z nich zostaną ogłoszone wkrótce.

- Pracujemy nad tym, aby nasze wydawnicze portfolio gier od zewnętrznych producentów było jak najbardziej interesującą opcją dla graczy. Uważnie dobieramy studia, z którymi podejmiemy współpracę w przyszłości. Najważniejsze w doborze partnerów są dla nas profesjonalizm, wiarygodność oraz jakość ich pracy – dodaje Marcin Kostrzewa

W myśl przyjętej strategii spółka będzie prowadziła sprzedaż gier na terenie całego świata w modelu dystrybucji cyfrowej, głównie za pośrednictwem platformy Steam, dedykowanej grom na PC. Rozważa także współpracę z innymi platformami w celu poszerzenia kanałów dystrybucji. Ogłoszona strategia będzie realizowana w latach 2019-2021.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus