Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sare z wyższymi przychodami i znacznym spadkiem zysku netto w 2018 r.

Udostępnij

Grupa Kapitałowa SARE zamknęła 2018 rok z ponad 5-procentowym wzrostem przychodów ze sprzedaży, których wartość wyniosła 48,33 mln zł wobec 45,97 mln zł w roku 2017. Skonsolidowana EBITDA wyniosła w 2018 roku 4,13 mln zł wobec 5,7 mln osiągniętych w 2017 roku.

Rok 2018, ze względu na rozpoczęcie obowiązywania Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, stanowił wyzwanie dla branży marketingu internetowego, a zwłaszcza dla firm, których działalność jest ściśle związana z danymi osobowymi. Raporty branżowe, w tym IAB/PWC adex 2018’Q3, wykazują, że w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyraźnie spadły wydatki na e-mail marketing (-18%) w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

– Pięcioprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży SAR (SARE), zwłaszcza w kontekście uszczuplenia wydatków polskich firm na e-mail marketing, stanowi potwierdzenie słuszności przyjętej przez naszą Grupę Kapitałową koncepcji, zakładającej przede wszystkim szerokie spektrum oferowanych usług w ramach reklamy online. Ponadto, ogromne doświadczenie branżowe, a także wiedza na temat intencji zakupowych oraz zachowań internautów niezaprzeczalnie stanowią naszą przewagę i w związku z tym, spadek wydatków na e-mail marketing nie wpłynął na SARE S.A. w takim stopniu, jak na całą branżę. – komentuje Dariusz Piekarski, Prezes Zarządu SARE S.A.

SARE w 2018 roku zainwestowała w dwie spółki: Intelligence S.A., oferującą usługi marketingowe dla branży e-commerce, a także Fast White Cat S.A., zajmującą się wdrożeniami sklepów internetowych na platformie Magento.

– SARE od lat inwestuje w projekty rozwojowe w ramach Grupy, ale tym razem realizacja strategii objęła również przejęcia zewnętrznych podmiotów, które nie tylko uzupełniły nasze portfolio usług, ale również wniosły dużą wartość do aktualnie prowadzonej działalności, dzięki wiedzy o intencjach zakupowych internautów oraz doświadczeniu związanemu z platformą Magento. Współpraca ta poszerzyła kompetencje Grupy SARE w obszarze e-commerce oraz umożliwiła wzajemną sprzedaż komplementarnych usług. – dodaje Dariusz Piekarski.

Grupa SARE w 2018 roku wyodrębniła również z prowadzonych dotychczas projektów rozwojowych dwie nowe spółki: Adepto sp. z o.o. (właściciel porównywarki finansowej RynekFinansowy.info) oraz Cashback Services sp. z o.o. (właściciel serwisu Zrabatowani.pl).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus