Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Selena: ponad 1,2 mld zł przychodów w 2018 roku

Udostępnij

Grupa Selena – jeden z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej oraz właściciel marki TYTAN – w 2018 roku osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 1,2 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 4% rok do roku. Zysk netto wyniósł 26,7 mln zł – czyli czterokrotnie więcej niż w 2017 roku, a EBIT osiągnął 52,3 mln zł i zwiększył się o ponad 20%. Rentowność brutto sprzedaży jest wyższa niż przed rokiem o 0,2 p.p. i wynosi 29,1%. Zanotowane wyniki są efektem m.in. coraz lepszej kontroli kosztów oraz zmniejszenia salda różnic kursowych.

Spółka zwiększyła sprzedaż na większości kluczowych rynków, m.in.: w Chinach (+27%), Hiszpanii (+20%), Ukrainie (+14%), USA (+13%), Kazachstanie (+10%) i Europie Centralnej (+6%). Jest to efekt doskonalenia metod sprzedaży, tworzenia przewag na rynkach międzynarodowych, wprowadzania innowacyjnych produktów, a także konsekwentnie rozwijanej sieci dystrybucji.

„Rok 2018 był dla Seleny czasem intensywnej pracy, której efektem są nie tylko satysfakcjonujące wyniki finansowe, ale przede wszystkim wypracowane nowe kierunki rozwoju i zmiany organizacyjne. Głównym filarem naszej działalności jest satysfakcja użytkownika naszych produktów oraz opracowanie systemowych rozwiązań w odpowiedzi na jego potrzeby. Wzmacniając prace działu R&D, w 2018 roku zakończyliśmy budowę kolejnego centrum badawczo-rozwojowego Grupy – Selena Labs, które zostało otwarte w kwietniu 2019 roku. Nasz dział R&D jest również zaangażowany – jako lider konsorcjum – w projekty badawczo-rozwojowe EENSULATE i BIOMOTIVE w programie unijnym HORYZONT 2020. W 2018 roku kontynuowaliśmy również działania związane z optymalizacją kosztową produktów – niezwykle istotną w dobie wysokich cen surowców, których jedynie część zaczęła tanieć w drugiej połowie 2018 roku. Miniony rok możemy podsumować z satysfakcją – przychody o wartości ponad 1,2 mld zł i czterokrotny wzrost zysku netto do 26,7 mln zł to powód do dumy i efekt ciężkiej pracy nad rozwojem organicznym, optymalizacją kosztów i odpowiadaniem na potrzeby rynku. Te intensywne działania i wysiłek całego zespołu, za który dziękuję moim współpracownikom, stanowią fundament dla całej Grupy do budowania sukcesów w kolejnych latach” – mówi Krzysztof Domarecki, prezes zarządu SEL (SELENAFM).

W nadchodzących miesiącach Grupa Selena spodziewa się stabilizacji – po spadku cen surowców do produkcji pian i silikonów w pierwszym półroczu oraz utrzymania się wysokiego poziomu cen asfaltów z możliwością ich dalszego wzrostu. Oczekiwana jest również kontynuacja wzrostów sprzedaży – m.in. w USA, Hiszpanii, Europie Zachodniej, Polsce, Chinach i Rosji. Z powodu wciąż trudnej sytuacji gospodarczej na rynku tureckim i brazylijskim do końca 2019 roku Grupa nie spodziewa się wzrostów sprzedaży.

„Rok 2019 również zapowiada się intensywnie. W związku z nową strategią będziemy się koncentrować na pracy nad kompleksowymi rozwiązaniami dla użytkowników. Wartością dodaną, na którą chcemy zwrócić szczególną uwagę m.in. w związku z brakiem rąk do pracy – będzie możliwość przyspieszenia prac budowlanych przy zachowaniu najwyższej jakości. Chcemy skupić się na szybkim montażu stolarki okiennej, suchej zabudowy oraz szybkim wykańczaniu łazienki. Dzięki synergii wiedzy rynkowej i znajomości potrzeb użytkownika międzynarodowych dywizji oraz know-how zespołu R&D, chcemy dostarczać na rynek produkty zmieniające proces budowania” – dodaje Krzysztof Domarecki.

Istotne działania wdrożeniowe w Grupie Selena w 2018 roku:

  • Wdrożenie wysokoelastycznego kleju żelowego wzmocnionego włóknami Tytan Professional Superflex Gel i Flex Gel – rozwiązanie dedykowane dla dynamicznie rozwijającego się segmentu wielkoformatowych płytek, gdzie istotnymi parametrami kleju jest większa odporność na odkształcenia oraz lepsze przenoszenie naprężeni wynikających z pracy podłoża czy zmian temperatury, a także pracę w wysokiej temperaturze do 35˚C.
  • Implementacja hydroizolacyjnej i wysokorefleksyjnej powłoki COOL-R na dachu największego targu rybnego w Europie. Po aplikacji produktu temperatura dachu obniża się nawet o 70%, dzięki czemu temperatura wewnątrz obiektu spada nawet o 10⁰C. Jest to składowa dużej inwestycji, którą przeprowadziło Mercamadrid, a wartość całego projektu wynosiła 3 mln Euro.
  • Wdrożenie Microsoft Dynamics – dzięki zaimplementowanym rozwiązaniom Microsoftu znacząco skrócił się czas obsługi zamówień międzyfirmowych. W roku 2019 planowany jest intensywny rozwój wybranych narzędzi.
  • Wdrożenie na rynek polski i hiszpański kleju montażowego na bazie technologii hybrydowej – Tytan Professional Fix2 GT, który jest 8 razy szybszy od tradycyjnych klejów montażowych, a jego pełny czas utwardzenia wynosi maksymalnie 3 godziny. Ma bardzo wysoką siłę początkowego klejenia, co pozwala zakończyć pracę w krótkim czasie i bez stosowania dodatkowych wsporników podczas aplikacji.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus