Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Niższa sprzedaż i wzrost zysków ZM Henryk Kania w 2018 r.

Udostępnij

Przychody ZM Henryk Kania były w 2018 r. równe 1 142 338 mln zł, o 19,3% mniej w porównaniu z poprzednim rokiem. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w ubiegłym roku do 117,86 mln zł wobec 93,81 mln zł w 2017 r. Spółka zamknęła rok z 64,4 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to 53,75 mln zł. Begły rewident odmówił zatwierdzenia sprawozdania.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu KAN (KANIA) do akcjonariuszy:

Szanowni Państwo,

2018 rok był dla ZM Henryk Kania S.A. okresem intensywnego wzrostu Spółki związanego ze skuteczną realizacją przyjętej przez nas strategii rozwoju produktowego. Bardzo istotną rzeczą w tym kontekście był dokonany podział portfolio na określone grupy asortymentowe związane z często niepokrywającymi się z dotychczasowymi kanałami dystrybucji. Dzięki tej skutecznie realizowanej strategii, w zeszłym roku po raz kolejny odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i rozpoznawalności marki Henryk Kania, a co za tym idzie takze zauważalny wzrost udziałów rynkowych.

Na przestrzeni minionych 12 miesięcy firmowe portfolio zostało rozbudowane m.in. o produkty „bez e" i produkty bezglutenowe oraz linię wędlin stworzoną z myślą o dzieciach sygnowaną logo Disney'a (,,Kraina Lodu"). W październiku, ta ostatnia została poszerzona o dwa nowe produkty, a na opakowaniach pojawiły się postacie z kultowej bajki ,,Auta". W zakresie wsparcia sprzedaży produktów stworzonych z myślą o dzieciach, prowadziliśmy intensywne działania edukacyjne i promocyjne w sieciach handlowych, a także działania wizerunkowe w mediach internetowych i drukowanych.

W 2018 roku w firmowym portfolio pojawiła się także kolejna, bardzo ważna dla nas nowość - Szynka Ojca. Produkt stworzony na bazie tradycyjnej receptury, ręcznie wiązany i wędzony mieszanką drzew owocowych. Portfolio produktowe Spółki zyskało również nowe smaki kabanosów pod marką Henryk .Kania Maestro, a także kolejne produkty plastrowane.

Znaczący wpływ na sukces ZM Henryk Kania miały i mają nowoczesne metody produkcji, współpraca z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju oraz wzrosty w sprzedaży zagranicznej, Przypomnę tutaj, że zakłady, w których powstają nasze produkty, tworzą jeden z najnowocześniejszych i największych kompleksów tego typu w kraju, Możemy obecnie zaobserwować mocne podstawy do dalszego rozwoju Spółki i jej udziału w rynku wędlin paczkowanych, będących jednym z kluczowych elementów portfolio produktowego Zakładów Mięsnych Henryk Kania.

W minionym roku prowadziliśmy również intensywne prace w zakresie opakowań swoich produktów. Efektem były zarówno nowe i innowacyjne formy opakowań, jak i redukcja kosztów ponoszonych w związku z pakowaniem wyrobów gotowych oraz dalszy wzrost dbałości Spółki o środowisko naturalne. Rozwijaliśmy także współprace cobrandingowe m.in. z takimi markami jak Develey Polska oraz Energylandia.

W 2019 roku dalej zamierzamy rozwijać gamę oferowanych produktów plastrowanych, a także kontynuować rozwój produktowy w nowych kategoriach i segmentach rynku, Planujemy także kontynuowanie poszerzania dotychczasowych kanałów sprzedaży oraz rozwój trwających współprac cobrandingowych i pozyskanie kolejnych partnerów do wspólnych działań handlowo-marketingowych, Zwiększymy także udziały sprzedaży zagranicznej nie tylko poprzez wzrosty sprzedaży w krajach, w których już jesteśmy obecni, ale także poprzez wejście na nowe rynki także poza Europą. Przed nami więc kolejne wyzwania i czas intensywnej pracy.

Wierzę, ze realizowana przez nas strategia rozwoju będzie przynosić dalsze efekty w postaci satysfakcjonujących wyników finansowych oraz wzrostu wartości Spółki. Mam nadzieję, że przedstawione dane oraz podejmowane przez nas działania ukierunkowane na dalszy rozwój spotkają się z Państwa uznaniem.

Prezes Zarządu Grzegorz Minczanowski

Szczegółowe dane finansowe ZM Henryk Kania są dostępne na jej profilu w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus