Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cherrypick Games rozpycha się w Chinach

Udostępnij

Cherrypick Games, notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych, intensyfikuje działalność w Chinach. Spółka wprowadzi do sklepów lokalnych swój największy tytuł – My Spa Resort. Gra obecnie jest dostępna w chińskim sklepie Apple App Store i notuje coraz wyższe kluczowe wskaźniki.

– My Spa Resort coraz lepiej radzi sobie na rynku chińskim. To m.in. konsekwencja naszych ostatnich działań, w ramach których wprowadziliśmy kilka zmian w grze. Wprowadzone poprawki dostosowały tytuł do oczekiwań lokalnej społeczności, co przyniosło oczekiwane efekty. Notujemy wyraźne wzrosty kluczowych wskaźników tytułu, m.in. retencji oraz LTV, czyli wartości przychodów z użytkownika w czasie cyklu życia gry. Zaplanowaliśmy już kolejne aktualizacje, które jeszcze lepiej dopasują grę do oczekiwań tego rynku – komentuje Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games

Spółka prowadzi obecnie działania, których celem jest wydanie My Spa Resort na iOS i Androidzie w chińskich sklepach lokalnych – Poza Chinami użytkownicy urządzeń mobilnych korzystają głównie ze sklepów Apple App Store i Google Play, które zdominowały rynek. W Chinach, inaczej niż w pozostałych krajach, takich sklepów jest bardzo wiele, a najbardziej popularni są lokalni dystrybutorzy – mówi Marcin Kwaśnica. Zgodnie z Indeksem AppInChina najbardziej rozpowszechniony jest Tencent My App z 26 proc. udziału w rynku, Huawei App Market – 12,8 proc. i Oppo Software Store – 12,6 proc. – Aby zwiększyć przychody z My Spa Resort rozmawiamy z chińskimi wydawcami i partnerami, którzy pomogą nam wprowadzić tytuł na kolejne platformy. Zakładamy, że takie działania znacząco wpłyną na przychody osiągane z gry – dodaje prezes CHP (CHERRY)

Poza Chinami My Spa Resort coraz lepiej radzi sobie w pozostałych krajach Azji, głównie w Tajlandii, Japonii oraz na Indonezji – Są to rynki, które będziemy eksplorować dużo szybciej niż początkowo zakładaliśmy. Gra zdobywa tam coraz większą popularność i chcemy to wykorzystać – dodaje Marcin Kwaśnica

Chiny stanowią obecnie największy rynek gamingowy na świecie. Zgodnie z informacjami opublikowany w raporcie NewZoo, jego wartość wynosi ok. 34 miliardów dolarów. Gry mobilne cieszą się największą popularnością w tym kraju, liczba graczy wynosi tam blisko 460 milionów, czyli tyle ile łącznie w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Chiński rynek gier mobilnych przynosi ok. 25 proc. światowych przychodów z tego segmentu.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus