Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

11 bit studios S.A. mocnym akcentem rozpoczęło 2019 rok

Grzegorz Miechowski
Grzegorz Miechowski
Udostępnij

Blisko 14,2 mln PLN (sześć razy więcej niż rok wcześniej) przychodów ze sprzedaży oraz prawie 5,8 mln PLN zysku operacyjnego i ponad 4,4 mln PLN zysku netto – takimi wynikami zakończył się I kwartał 2019 roku dla 11 bit studios S.A. Wartość aktywów finansowych Spółki na koniec marca wynosiła już prawie 75 mln PLN.

- Bardzo dobre wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku to zasługa skutecznej sprzedaży całego portfolio naszych tytułów, w tym przede wszystkim „Frostpunka” i „Moonlightera” – komentuje Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu 11B (11BIT). Przypomina, że od premiery wymienionych tytułów minęło już kilka kwartałów. Jego zdaniem jest to jednak dopiero początek monetyzacji „Frostpunka” i „Moonlightera”. - Mamy mocne przekonanie, że obie produkcje jeszcze przez długi czas zapewniały będą Spółce solidne strumienie pieniężne, czyli że powtórzą casus gry „This War of Mine”, która po przeszło czterech latach od premiery nadal świetnie się sprzedaje i ma istotny wpływ na nasze wyniki finansowe – mówi Prezes. Przyznaje, że swoją opinię opiera m.in. na bazie wielkości tzw. wishlisty na Steam. – W przypadku „Frostpunka” wishlista liczy blisko 1,2 mln pozycji co pokazuje, jak ogromny potencjał sprzedażowy ma nadal nasz tytuł – oznajmia Miechowski.

Twierdzi, druga połowa 2019 roku zapowiada się dla 11 bit studios S.A. bardzo gorąco. - Oprócz debiutu konsolowego „Frostpunka”, Spółka przygotowuje się do premier „Children of Morta”, jednocześnie na cztery platformy sprzętowe i „Moonlightera” w wersji na urządzenia mobilne. Na rynek trafią też płatne dodatki do „Frostpunka”, „Moonlightera” i „This War of Mine” – wylicza przedstawiciel 11 bit studios S.A. Dlatego, w jego ocenie, II półrocze bieżącego roku dla 11 bit studios S.A. zapowiada się, jeśli chodzi o spodziewane wyniki finansowe, wyraźnie lepiej niż pierwsze sześć miesięcy.

Miechowski deklaruje, że w II półroczu 2019 roku można też oczekiwać pierwszych decyzji na temat dwóch kolejnych tytułów, które zamierza produkować Spółka. Trafią na rynek po grze „Projekt 8”. - Równoczesna produkcja kilku tytułów znacznie przybliży 11 bit studios S.A. do realizacji średnioterminowego celu, czyli jednej premiery własnej gry rocznie - wskazuje. Żeby zwiększyć potencjał produkcyjny Spółka prowadzi intensywną rekrutację nowych pracowników, również na stanowiska menedżerskie. - Celem na ten rok jest, żeby zwiększyć zatrudnienie do 140-150 osób. Po pierwszych miesiącach roku wszystko wskazuje na to, że ten cel jest w naszym zasięgu – podsumowuje Prezes 11 bit studios S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus