Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Skonsolidowana strata netto CDRL wyniosła w I kwartale 2019 r. 4,9 mln zł

Udostępnij
  • Przychody ze sprzedaży w GK CDRL SA wyniosły w I kwartale 2019 roku 108,0 mln zł i wzrosły wobec 2018 roku o 89,2 proc.
  • Jednostkowo spółka CDRL wypracowała 56,8 mln zł przychodów (wzrost o 8 proc. rdr), 4,9 mln zł zysku netto (wzrost o 41,7 proc. rdr) oraz 1,6 mln zł EBITDA (wzrost o 1 proc. rdr).
  • Na koniec marca br. sieć sklepów marki Coccodrillo liczyła 504 punkty handlowe.
  • W pierwszym kwartale 2019 roku spółka zrealizowała serię akwizycji, w tym sieci supermarketów dziecięcych Buslik na Białorusi, spółki Lemon Fashion a także nabyła udziały w spółkach Sale Zabaw Fikołki i Broel.

Grupa CDL (CDRL), notowany na GPW właściciel marki COCCODRILLO, czołowy dystrybutor odzieży i akcesoriów dziecięcych w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracował w I kwartale 2019 roku 108,0 mln zł przychodów wobec 57,1 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o ponad 89 proc. rdr – to głównie efekt przejęć, których w omawianym okresie dokonała spółka. Skonsolidowana strata netto wyniosła w I kwartale 2019 roku 4,9 mln zł, wobec zysku 0,8 mln zł rok wcześniej.

Porównując wyniki finansowe, dla analogicznych podmiotów istniejących w grupie na koniec I kwartału 2018 roku, zysk netto wyniósł 1,1 mln zł i wzrósł z poziomu 0,8 mln zł o 46 proc. EBITDA była wyższa o 9 proc. i ukształtowała się na poziomie 3,8 mln zł wobec 3,5 mln zł rok wcześniej.

- Po raz pierwszy prezentujemy skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Kapitałowej CDRL po strategicznych przejęciach. Dane, które uzyskaliśmy są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Dzięki przejęciom, które zrealizowaliśmy na początku roku, przychody grupy wzrosły o blisko 90 proc. Jednocześnie zanotowaliśmy stratę na wyniku netto, co jest efektem, m.in. nabycia na początku roku spółki LLC DPM, właściciela supermarketów Buslik oraz zastosowanie nowego standardu MSSF 16, które pogłębiły stratę łącznie o 3,5 mln zł. Niezmiennie pracujemy nad rozwojem grupy i powiększeniem skali naszej działalności. Realizujemy plan rozwoju naszej grupy zgodnie z założeniami, wiemy jak odpowiednio zarządzać grupą, którą utworzyliśmy by osiągać w przyszłości coraz lepsze rezultaty – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA

W wyniku przejęcia spółki białoruskiej, CDRL S.A. w sprawozdaniu skonsolidowanym skorygowała zysk na sprzedaży towarów z CDRL S.A. do spółki LLC DPM sp. z o.o. Korekta wyniku wyniosła 1.644 tys. zł, co również w znaczący sposób obniżyło wynik nowo powstałej Grupy.  

Na koniec I kwartału 2019 roku w skład sieci handlowej Grupy wchodziły 504 punkty handlowe Z tego 251 salonów franczyzowych i własnych zlokalizowanych jest w Polsce, 144 w Unii Europejskiej, a 109 w pozostałych krajach świata.

Na koniec I kwartału wartość księgowa akcji w GK CDRL SA w przeliczeniu na jedną akcję wzrosła do 15,16 zł na jedną akcję z 12,93 zł rok wcześniej.

Wzrost skali działalności Grupy przez strategiczne przejęcia

Od stycznia 2019 roku Grupa CDRL stała się właścicielem pakietu 74,9 proc. udziałów w spółce LLC DPM z Białorusi, właściciela sieci 46 multibrandowych supermarketów Buslik. To lider sprzedaży odzieży, zabawek i akcesoriów dziecięcych w tym kraju, posiadający ok. 10-procentowy udział w rynku. Jako wzmocnienie oferty odzieżowej, spółka dokonała akwizycji Lemon Fashion, oferującej odzież, obuwie i akcesoria dziecięce dedykowane aktywności fizycznej.

- Akwizycje, które zrealizowaliśmy u naszego wschodniego sąsiada otworzyły nam drzwi do szerokiej ekspansji rynku białoruskiego, rosyjskiego i krajów ościennych. Powstał potencjał na zwiększenie sprzedaży oraz ekspozycję towarów własnych w sklepach Buslik w jeszcze większej skali. Upatrujemy tu ogromną przestrzeń do zysków, które spodziewamy się zobaczyć już w kolejnych okresach sprawozdawczych – komentuje Marek Dworczak

CDRL powiększyło ofertę akcesoriów i dodatków poprzez zakup 70 proc. udziałów w spółce Broel z Wrocławia, który jest renomowanym producentem czapek dziecięcych. Jako uzupełnienie kompleksowej oferty CDRL, do 40 proc. zwiększyło się również zaangażowanie w spółce Sale Zabaw Fikołki. Celem grupy jest dostarczaniem klientom kompleksowej oferty i bycie z dziećmi na każdym etapie ich życia. Odzież marki Coccodrillo sprzedawana jest w każdym z siedmiu punktów Fikołków w Polsce.

- Zrealizowaliśmy plan przejęć, który tworzyliśmy już od kilku lat. Przed nami czas konsolidacji i kształtowania nowego kierunku rozwoju całej grupy. Stanowimy obecnie silny podmiot z bogatą ofertą odzieży i artykułów dziecięcych. Posiadamy know-how oraz możliwości by rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie i zwiększać sprzedaż na kolejnych rynkach. Celujemy w zagranicę oraz kanał internetowy, tam widzimy największy potencjał – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus